Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SummaSummarum ver.4.x

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 30. Apr 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Jeg har for mange år siden købt en licens til SummaSummarum professionel ver.3.81 (den nyeste dengang), hvor der kort tid efter kom en version 4.?, som dengang kunne købes som engangsbetaling. Jeg købte den desværre ikke med det samme, og da jeg senere ville købe den, var det hele blevet overtaget af Visma. Jeg nægtede at skulle betale hver måned resten af livet, og opdaterede heller ikke på det tidspunkt. Nu bestemte jeg mig endelig for at gøre det, men Visma sælger det åbenbart ikke længere. ØV ØV ØV.

Jeg SAVNER VIRKELIG funktionen med at kunne starte et nyt regnskabsår uden at skulle afslutte det gamle først.

Så nu går spørgsmålet ud på om man kan købe et licens et eller andet sted? Jeg har installationsfilen til version 4.23.

Jeg ved heller ikke om det er lovligt at købe/sælge et "brugt" licens?

Nu hvor de alligevel ikke eksistere længere kan de vel ikke have ondt i r***n over det :)

Jeg er virkelig desperat efter en version 4 og betaler gerne et pænt beløb hvis nogen kan hjælpe. Gider ikke alt det nye Cloud baseret halløjsa.

Send mig evt. PB hvis i ikke ønsker at skrive noget herinde ;-)

  

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke du kan installere en 4.23 idag - da den jo ikke kan licensbekræftes længere - programmet supportes ikke

Hvis du selv har en systemsikkerhedskopi på program og regnskab med licens, så kan du indlæse den på en NY computer (ikke en gammel hvis den har været indlæst da du så ikke kan være under 14 dages prøveperiode)
Du kan IKKE bare få programmet og få det til at køre mere - med mindre du har en systemsikkerhedskopi med regnskab og licens godkendt - og en ny computer at indlæse på

Hvis nogen her vil give dig en systemsikkerhed inkl deres regnskab og du vil bruge en ny computer - så ville du kunne køre det og oprette nyt regnskab men det ville givet ikke være efter reglerne - og hvem ville give dig deres systemsikkerhedskopi med eget regnskab - selv om de måske var lukket?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 30. Apr 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Mange tak for dit svar.

Licens bekræftelse foregår ikke online op til en hvis version af SummaSummarum. Jeg tror faktisk at version 4.23 var den sidste hvor det foregik lokalt på computeren.

Jeg kan f.eks. installere min ver.3.81 på en pc og aktivere den med aktiveringskoden jeg modtog ved købet. Det virker stadig i dag.

Så jeg skal egentlig finde en som engang har købt version 4.0 til ver.4.23 med aktiveringskoden. Så skulle det virke :-)

vh Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke online aktivering men det er for alle samme
Hvis programmet har været installeret på EN computer så kan de ikke på samme installeres igen (ved ex geninstallering af win 10) hvis der er gået mere end 14 dage fra første installering

Der er vel ikke nogen der idag har købt og ikke installeret og dermed er inde i deres 14 dages periode hvor man kan geninstallere uden at have en systemsikkerhedskopi

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 30. Apr 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke for at være fræk, men jeg tror du muligvis tager fejl :)

Jeg har installeret min ver.3.81 på flere forskellige computere med licenskoden, og programmet kører på alle sammen.

Jeg har også formateret min computer flere gange og geninstalleret summa med licenskoden på den samme PC.

Så hvis man har installationsfilen og licenskoden skulle det ikke kræve mere :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

det burde afhænge af hvad du mener med "formateret" for har du formateret C så virker det fint - men ikke hvis du har f.eks 0 stillet til ny windows hvor der ligger en regdata om at programmet har været kørt med licenskode EN gang og det får man så ikke lov til mere end 14 dages prøveperiode

Nu er problemet så også et andet (ved ikke hvornår du gjorde det) men idag er der slet ikke forbindelse til summa til godkendelse af licenskode så eneste løsning i dag er systemsikkerhedskopi på en ny formateret (eller ny) computer (og jeg kender måske ikke version 3.x  kun 4.2 og op og der har summa klart svaret mig at den ikke kan godkendes via licens mere men det er jo så bare at teste hvis du får program 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår ikke helt dit problem. Jeg har licenskode til programmet. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)