Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må min IVS virksomhed handle med cryptovaluta?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer, 

Jeg har en IVS virksomhed hvis branchekode er reklamevirksomhed. Hvert år har jeg et lille overskud før skat. Må jeg gerne bruge dette overskud til at handle med cryptovaluta og er der nogen, der ved, hvordan det bogføres? 

I så fald, hvis det er lovligt at ens selskab handler med cryptovaluta – er der så nogle ulemper jeg bør være opmærksom på? 

På forhånd tak. :-) 

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du som sådan godt, men vær dog opmærksom på at der intet fradrag er for tab på dine investeringer, og at bitcoin er århundrets mest overvurderede commodity, men hvis du er til store stigninger så kig på The new commers fordi der er ingen tvivl om at fremtiden er Crypto valuta men Bitcoin sluger bare alt for meget strøm, er alt for langsom til at processere transaktioner og desuden er der nogle hæftige fee's på transaktioner med Bitcoin. Det er ihvertfald grunden til at jeg ikke spekulerer på Bitcoin.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

gallup0938:

Kære Aminoer, 

Jeg har en IVS virksomhed hvis branchekode er reklamevirksomhed. Hvert år har jeg et lille overskud før skat. Må jeg gerne bruge dette overskud til at handle med cryptovaluta og er der nogen, der ved, hvordan det bogføres? 

I så fald, hvis det er lovligt at ens selskab handler med cryptovaluta – er der så nogle ulemper jeg bør være opmærksom på? 

På forhånd tak. :-) 

det vil jeg umiddelbart fraråde da i tilfælde af at BTC handlen ikke er en del af selve din virksomheds drift, så ser skat det som privat hævning og det kan være galt i et IVS 

Jeg ville ikke vove det med mindre du kan begrunde det som del af selve virksomhedens drift - måske strategi (Andre byd gerne ind) - (kan være jeg ikke helt forstår hvad du mener  med "handle med" men tænker bare du vil hæve overskud i dkk over i BTC) http://finansiel.blogspot.dk/2017/11/beskatning-bitcoins-btc-og-anden.html (også med link til skat om privat hævning)


Det vil i alle fald jo ikke ændre overskuddet ved selve købet.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke ment således, at jeg vil hæve overskuddet for derved at placere det i Cryptovaluta og den vej igennem kanalisere pengene ud til mig selv skattefrit. Man ser tit virksomheder investere overskuddet i nye virksomheder/projekter i stedet for at betale skat af overskuddet lige nu og her. I mit tilfælde ønsker jeg, at min  virksomhed skal investere i cryptovaluta. Den eventuelle genvinst går selvfølgelig til min virksomhed. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
det vil jeg umiddelbart fraråde

Jeg er helt enig med John.

At købe noget, som du ikke kan hæve og betale med?.

Jeg har modtaget en email om, at "du har fået 30.050,00 Bitcon i bonus". Den email gik direkte i "skraldespanden".

Nej, en håndgribelig valuta, det ved jeg hvad er.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må som minimum laves en ændring af formålsparagraffen i dit IVS. Det kunne en tilføjelse om investeringsvirksomhed.

Det er ikke forbudt at investere i Bitcoins i et IVS.

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan du godt gøre med dit overskud, om du skal ændre noget branche kode ved jeg dog ikke.
Men en bestyrelse/ejer af en virksomhed kan altid vælge at investere overskydende likvidere i aktiver, og om man vil det eller ej, så er crypto currencies et finansielt aktiv som kan stige og falde i værdi.
Det bogførers som:
Kredit bank.
Debit finansielt aktiv(din cypto wallet eller noget)

Det er dog meget vigtig at du før værd indberetning til andre stakeholders opdatere denne beholdning, så dit regnskab giver et retvisende billede af virksomheden. Så ved kursgevinst eller tab skal dette indgå i resultat opgørelsen som urealiseret tab/gevinst og tilsvarende gøres så under aktiver.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

gallup0938:
Det er ikke ment således, at jeg vil hæve overskuddet for derved at placere det i Cryptovaluta og den vej igennem kanalisere pengene ud til mig selv skattefrit.
læs det link jeg gav- BTC som ikke er del af egentlig drift ses som  privat hævning. Jeg tror ikke du har læst linket

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Der må som minimum laves en ændring af formålsparagraffen i dit IVS. Det kunne en tilføjelse om investeringsvirksomhed.
er du stensikker på at en formålsændring er nok til at skat ikke anser veksling til BTC som privatsfæren? Jeg TROR som du at det rækker men jeg synes det er lidt mørkeland

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

John, det må være en naturlig følge af det link som du selv tidligere har henvist til fra BDO.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)