Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aktier/Krypto med ApS og Holding

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Ved I om man "bare" kan bruge pengene på en erhvervskonto i et ApS eller penge i et Holding til at købe aktier eller krypto?

Og hvilken regler er der for beskatning?

Mvh P

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Krypto er skat af den overbevisning at køb af dem alene for investering ses som privatsfæren så med mindre andre mener det skulle være anderledes idag - så ville jeg kraftigt fraråde det, da du jo ikke gerne må ses som hævende privat i dit ApS http://finansiel.blogspot.dk/2017/11/beskatning-bitcoins-btc-og-anden.html 

Aktier alt det du vil MEN det er ofte lige så godt så at tage udbytte - i alle fald i første omgang op til 27% grænsen  og investere privat

Omvendt kan det jo give bedre resultat end negativ rente på kontoen men skat er lagerbeskatning = hvert år på basis af værdiændringen uanset der ikke er handlet - og jo så selskabsskat ved overskud - og igen skat når du så selv tager løn og/eller udbytte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Krypto er skat af den overbevisning at køb af dem alene for investering ses som privatsfæren så med mindre andre mener det skulle være anderledes idag - så ville jeg kraftigt fraråde det, da du jo ikke gerne må ses som hævende privat i dit ApS http://finansiel.blogspot.dk/2017/11/beskatning-bitcoins-btc-og-anden.html 

Med det in mente, at det omtalte svar fra SKAT vedrører en sag hvor et I/S driver en forretning, som ikke er indenfor spekulation, investering mv. hvorfor evt. investering i BTC ikke falder inden for formåls paragraffen for I/S'et.

Min umiddelbare antagelse er, at der sagtens kan handles cryto i et selskab, hvis det ligger indenfor formåls paragraffen - hvilket evt. med en tilpasning godt kan lade sig gøre i et holding, men bestemt ikke et driftsselskab, som beskæftiger sig med alm. handels aktiviteter.

Det usikre er bestemt skatten, dog vil jeg mene at rent spekulation i crypto er skattepligtigt efter alm. skattepligtige principper - dog med mulig begrænsning i form af kildearts begrænsede tab. Det er dog et gråzone område, hvor lovgivningen er alt andet end klar i spyttet. Kunne være rart politikkerne snart fik fingeren ud og fik vedtaget klar lovgivning på området...

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Min umiddelbare antagelse er, at der sagtens kan handles cryto i et selskab, hvis det ligger indenfor formåls paragraffen - hvilket evt. med en tilpasning godt kan lade sig gøre i et holding, men bestemt ikke et driftsselskab, som beskæftiger sig med alm. handels aktiviteter.
Den køber jeg tak

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)