Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS - hvilket skal man vælge..??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ny hjemmeside - hvilken udbyder skal man vælge?

Mange webbureauer har deres "eget" CMS system, og når man spørger rundt og får nogle tilbud mener alle jo - selvfølgelig - at deres er det bedste. Hvordan man synes de forskellige systemer er at arbejde i - er jo forskelligt fra person til person, tænker jeg. 

Men mit spørgsmål til panelet er så: 

Fordele/ulemper ved at vælge et bureau med deres eget system - kontra at vælge nogle der bruger f.eks. Wordpress eller Joomla.......?

Min tanke er at hvis man skulle være uheldig så firmaet går konkurs eller man rager uklar med dem, kan man vel ikke bare sådan lige flytte siden, hvis det er deres eget system. Men f.eks. Wordpress kan man jo egentlig selv hoste - hvis man vil...........

Jeg vil under alle omstændigheder nok bede bureauet om at lave grundskabelonen, og noget af designet, men da jeg er grafiker vil jeg selv stå for billeder m.v. og den daglige opdatering/vedligehold.

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det var mig så vil jeg vælge et open source system men med krav om at du har adgang til ALLE filer. Det er desværre set før at et firma har solgt en hjemmeside baseret på et open source system og så ikke leveret alle filer så kunden selv kunne have adgang til det hele - og så er firmaet krakket.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TGB.

Jeg synes helt klart også du skal vælge et open source system, som eks. Wordpress. Joomla har jeg bare generelt rigtig dårlig erfaringer med, så det ville jeg holde mig fra, men det er bare min mening.

Lad mig give dig et eksempel.

Jeg har pt. en kunde som har fået lavet en hjemmeside hos et firma, som bruger deres eget CMS system. Jeg skal nu lave lave en ny hjemmeside til kunden, men firmaet vil ikke give mig adgang til hans filer, billeder og Google Analytics. Det er helt hen i vejret - og du vil stå i samme situation. Bureauer er altid så flinke når der skal sælges, men jeg har oplevet alt alt alt for mange gange at deres kundeservice efterfølgende er rigtig dårlig.

Lad mig give dig et andet eksempel..

Du skal have lavet en webshop. Du får lavet denne via et bureau. Pludselig er der en funktion som du gerne vil have implementeret. Du har undersøgt priserne, og kan se du faktisk kan få gjort det billigt via eks. en freelancerAmino. Det har du ikke mulighed for. Bureau kan enten sige vi kan godt lave det, men det koster x antal kroner, eller sige det kan vi desværre ikke i vores CMS system.

Du som forretningsejer skal have mulighed for at skifte rundt i dine samarbejdspartnere som du vil, uden at skulle starte forfra. Hvis du får lavet en side i Wordpress af person x, kan du skifte til person y hvis du ikke er tilfreds med person x. Det er DIN hjemmeside og DU bestemmer selv.

Det samme gælder med Marketing. Der findes rigtig gode open source værktøjer som du kan arbejde med, og du behøver ikke skrive en kontrakt på 9 måneder med et bureau. Her skal du også have mulighed for at skifte hvis du vil.

Du er altid velkommen til at ringe til mig på 29 88 31 44, hvis du gerne vil have et uddybende råd.

Med venlig hilsen
Mads.

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville kigge på open source cms, hvor du har fuld adgang til alt når din hjemmeside bliver leveret.

Hvis du selv ønsker at lave den, så ville jeg anbefale at bruge tid på at sætte dig lidt i Joomla eller Wordpress. To systemer som er forholdvis nemme at komme i gang med og har nogle gode hjælpe forums.

Personligt hælder jeg til Joomla da jeg har arbejdet med det system siden 2005.

Om du vælger det ene eller andet system er en smagssag hvad man syntes er nemt at bruge for dig.

Når jeg levere en hjemmeside med webhotel har kunden altid adgang til alle filer.  

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun være enig med de andre, gå efter Joomla eller WordPress. De to systemer er i dag kommet så langt at du kan lave stort set alle typer af hjemmesider i dem.

Sørg også for at du selv står som registrant på dit domænenavn. Jeg har før set at firmaer kræver penge for at frigive domænenavne, som kunden reelt har betalt for, men som firmaet så har registreret i deres eget navn.

Du sikre dig bedst ved at:

1) Du står som registrant på dit domænenavn og har derved fuld adgang til dk-hostmaster og dit domænenavn.

2) Du har dit eget webhotel og derved fuld adgang til alle dine filer og kan tage backup.

3) Du kører på et open source CMS

4) Du har selv oprettet kontoen hos Google analytics, AdWords etc.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

switch:
gå efter Joomla eller WordPress

Eller andre open source CMS'er som eks. Umbraco

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

yeps :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit spørgsmål vil give mere mening hvis du kom med lidt information om hvad det er du skal bruge din kommende hjemmeside til.

Hver af de større opensource CMS platforme, har hver deres primære anvendelsesområder, det må derfor komme helt an på de krav du stiller til systemet, budget, ambitionsniveau mm.. Det samme gælder beslutningen om hvorvidt et 'webbureau' skal involveres i dit projekter og under hvilke omstændigheder !

Vh Mads

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

brøndholt:

Dit spørgsmål vil give mere mening hvis du kom med lidt information om hvad det er du skal bruge din kommende hjemmeside til.

Hver af de større opensource CMS platforme, har hver deres primære anvendelsesområder, det må derfor komme helt an på de krav du stiller til systemet, budget, ambitionsniveau mm.. Det samme gælder beslutningen om hvorvidt et 'webbureau' skal involveres i dit projekter og under hvilke omstændigheder !

Vh Mads



Fuldstændigt korrekt, en god kravspecifikation er et must inden valg af system. Jeg ser alt for ofte folk der vælger snart sagt en hvilken som helst software eller IT system uden at sætte sig ned og lave det grundlæggende arbejde. Det går alt for ofte galt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)