Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udlæg i ejerbolig og tvangsauktion

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Vi er endt i den situation at vi ikke kan afdrage på alt vores gæld, da min mand har fået andet job som har betydet han er gået mellem 3-4000kr ned i løn om mdr. 

vi har råd til at betale vores boliglån og kreditforening, huset er det eneste vi ejer og vi skylder ca 1. mio på huset som blev vurderet til ca 900000 sidste år. 

Hvis en kredittore tager udlæg i vores bolig ender vi så med en tvangsauktion og hvor længe har man til at finde en lejebolig i? 

Hvad med de mobiler vi har på afbetaling som vi betaler kan dem vi skylder gøre noget ved dem? '

håber nogle kan svare på mine spørgsmål, vi har tre børn som går i skole så vi vil gerne blive i den by vi bor i nu da jeg ikke har kørekort og derfor ikke kan kære bil hvis vi flytter fra byen 

Tilmeldt 30. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I skylder 1 mio kr til bank og kreditforening, men jeres hus er vurderet til mindre, det vil sige at der ikke er friværdi i jeres hus. En kreditor der evt. vælger at tage udlæg i jeres hus vil derfor næppe sende jer på tvangsaktion, fordi for det første vil det koste kreditor omkostninger og for det andet vil der ikke være penge til den pågældende kreditor, da bank og kreditforening jo først skal betales ud. Det betyder ikke at jeg synes det er en god ide at lade kreditorer foretage udlæg, tal med dem i stedet og forklar dem situationen, måske kan der findes en løsning som I slet ikke havde regnet med.

Mobil telefoner der er på afbetaling sker der intet med, medmindre at I vælger at misligholde aftalerne.

mvh PE Invest

Tilmeldt 10. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for et hurtigt svar vi har prøvet at tale med dem men de vil ikke acceptere et mindre afdrag end det vi har betalt vi betalte 1400kr om mdr på lånet og har tilbudt dem at vi kan betale 350kr men det har det ikke accepteret og de har fået et budget osvv så de kan se vi ikke har råd til at afdrage mere vi har ca 8000kr til rådighed hver mdr når alle faste udgifter er betalt 

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i 8000,- til rådighed når ALLE faste udgifter er betalt ? Så vil jeg mener at der også burde være råd til at afdrage mere på jeres lån

Jeg har ca. Samme beløb til mig og mine 3 børn, hvis i ligger et budget der hedder i bruger 150,- ( er ca. Hvad jeg bruger ) om dagen, vil i bruge 4500,- om mdr. Så skal der ligges lidt til side til jul, ferie osv. Men der burde stadigvæk være plads til at afdrage på lånet. 

Håber i får det til at hænge sammen

mvh.

Lasse

http://posterstyle.dk

Tilmeldt 10. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vi har ca 8000kr til mad, transport osv og vi har en del kørsel da to af vores børn dyrker sport på eliteplan vi har en dag om ugen uden sport 

Så kan ikke se vi kan betale mere i  afdrag

Tilmeldt 26. Dec 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er svært at svare 100% på uden at have set hvad i har af udgifter. Men hvis i har 8000,- og bruger 5000,- på mad er der 3000,- tilbage fra trækker i 1400,- til lån vil der være 1600,- tilbage til transport. jeg kan af gode grunde ikke svare på om dette er for lidt. Men måske banken vil gå med til at i betaler 1000,- frem for de 1400,- at gå fra 1400,- til 350,- er et temmelig stort spring nedaf.

Jeg kender folk der lever for langt mindre, og når man kigger på jeres situation, at i risikere at komme til at hænge på en stor gæld de næste mange år, så må man kigge hvor der kan spares, for at dette ikke komme til at ske. Og nej, det skal ikke være på transport, da det ikke skal gå ud over børnene :)

http://posterstyle.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)