Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke få en erhvevskonto

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hasselager
Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lavet mit firma om til et Aps, og skal i den forbindelse, have en erhvervskonto.

Min egen bank, Nykredit, vil ikke hjælpe, da jeg tidligere har været i RKI.

Jeg er ikke i RKI mere, og har en forretning i fremgang med ansatte.

Hvem eller hvor kan jeg få en erhvervskonto hos??

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er oppe i alle mulige fora og der er ALDRIG et entydigt svar på EN eneste bank der tager alle. Det er meget individuelt, fra person til person, projekt til projekt, selskabsform til selskabsform, privat økonomi og sikkerhed

Du må søge rundt mellem bankerne, prøv også nogle af de mindre, men problemet vil ofte være, at du skal have det personlige samme sted, og selv gammel RKI kan være sur i den forbindelse.

Du kan se om de ikke kan forstå, at de bør følge deres egen organisation "finans danmark" og erhvervsministeriets opfordring til, at tildele alle en erhvervskonto

Det er en opfordring så der er ikke tvang, men dog en officielt opfordring de alle har modtaget

Det vil så kunne være (og det skal du så gøre dem klar for så er det lettere) en konto som fungerer:

  • Med debet kort så det ikke kan trækkes over (ikke alm dankort, visa, master)
  • Uden ret til PBS tilslutning så der ikke er risiko for f.eks tilknytning af auto betaling af moms og andet der trækker over
  • Uden ret til at tilknytte betaligsløsninger til webshops hvor banken hænger på kunde chargeback hvis konto er tom
  • Men med netbank og mulighed for overførsel til og fra andre konti

En sådan "dum" konto burde ALLE banker efter rådet stille til rådighed som minimum, og til en rimelig pris som det hedder i skrivelsen
Fra den burde der så være mulighed for mere løse tøjler, efterhånden som banken overbevises om projektet

Du kan læse mere om det her https://johnhannover.blogspot.dk/2017/09/erhvervsminister-opfordrer-banker-til.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
og selv gammel RKI kan være sur i den forbindelse

Hvordan kan en ny bank se at man tidligere har været i RKI? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
og selv gammel RKI kan være sur i den forbindelse

Hvordan kan en ny bank se at man tidligere har været i RKI? 

det tror jeg heller ikke de kan  men den gamle som her - har jo givet vidst det, kan se det og derfor sige nej.

Jeg tror ikke nye må gemme RKI udtræk så de kan se gamle registreringer - men ved det ikke sikkert, men ny kan sikkert ikke se det - men vil måske høre gammel bank ved overtagelse af privat engagement. Om gamle (nykredit) så må sige at de selv takkede nej fordi de er nervøse - eller om det er overtrædelse af persondatalov - aner jeg ikke. Jeg ville tro banker kunne tale sammen hvis kunder vil flytte bank - sikre sig om der er lig i skabet - men ved det som sagt ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Danske Bank er meget åbne for nye erhverv kunder.

Jeg behøvede ikke engang vise dem nogen former for dokumenter da jeg skiftede fra Nordea til danske bank som erhverv kunde .

Hos Nordea efterspurgte omkring 30 forskellige dokumenter

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Men du behøver ikke engang være privat kunde hos danske bank , dog vil det koste mindre i oprettelse hvis du er privat kunde hos danske bank

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)