Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS Konkurs uden gæld

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 06:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig og min kammerat oprettede et IVS sidste år. Vi oprettede aldrig en bankkonto til det og vi havde aldrig nogensinde noget aktivitet. Vi glemmer alt om selskabet
og vi kommer først i tanke om det da vores selskab kommer under tvangsopløsning og en advokat kontakter os. Advokaten beder os om at komme ind på deres kontor med regnskab og alle bilag. Vi besvarer at vi ingen aktivitet har haft. Advokat spørger hvilken bank vi har haft bankkonto i, og vi svarer at det har vi ikke haft. Nu opdager vi at vores selskab er Under konkurs. Et selskab der ingen gæld har haft og ingen værdier har havde vi regnet med at det bare blev tvangsopløst, da der ikke er midler til at betale konkursbehandlingen? Hvis vi havde vist det havde vi højest sandsynligt betalt for at genoprette selskabet og lukke det på korrekt vis. Nu ender vi med at have en "konkurs" på CVét. En konkurs uden kreditorer. Det giver os højest sandsynligt problemer i fremtiden ift bank, samarbejdspartnere osv.

Det er selvfølgelig vores HELT eget ansvar, og vi har dummet os ved ikke at være opmærksomme eller være klar over vores ansvar ved at være virksomhedsejere. 

Dog forstår jeg ikke hvordan et IVS uden aktivitet og uden værdier kan være "Under konkurs"? Kan man på nogle måde betale og få genoprettet selskabet, eller er løbet kørt og får vi en skide konkurs på "CVét"?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er en frist på 3 måneder til at genoprette et selskab. Og jo der vil blive tale om konkursbehandling når der er sat kurator på. Det kunne måske have været undgået hvis I var mødt i skifteretten.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

endnuen1:
Dog forstår jeg ikke hvordan et IVS uden aktivitet og uden værdier kan være "Under konkurs"?

Det kan være fordi: I ikke har indsendt regnskab, ikke indberettet ejere (der var en deadline),  direktionen fratrådt eller noget helt andet.

endnuen1:
Kan man på nogle måde betale og få genoprettet selskabet, eller er løbet kørt og får vi en skide konkurs på "CVét"?
 

Prøv at tal med E&S eller en revisor.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Det kunne måske have været undgået hvis I var mødt i skifteretten.


Ud over breve m.v. burde have modtaget indkaldelse til blandt andet skifteretten forinden. Her vil i kunne have fremlagt situationen som du beskriver, og så var det i værste fald nok bare blevet tvangsopløst. At i har et IVS selskab som værende konkurs i forbindelse med jeres navn er selvfølgelig træls, men mere er der heller ikke i det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

risikoen er sikkert ikke voldsom men det med aldrig at have fået indbetalt kapitalen KUNNE få kurator til at tage sig betalt for behandlingen fra jer personligt. https://johnhannover.blogspot.dk/2017/02/advarsel-til-alle-med-ivs-kan-i-bevise.html 

Hvis I er inde for fristen for genoprettelse (er har fået brev om tvangslukning men ikke er ude over 3 mdr fristen) så kan I genoprette. Det kræver revisor erklæring om at kapitalen er til stede (pris måske ikke så voldsom her selv om det er rod der ikke er en bank - regn 3-5000 kr) så skal der jo nok en bank til for at revisor vil bekræfte kaptialen (måske) regn 2000 kr, og så skal der jo afleveres det manglende regnskab - udløser bøde til hver ejer på 3000 kr

Ikke helt billigt at genoptage med andre ord, og ja så er resultatet at I kommer til at stå med en konkurs når der er kurator på - hvilket jo er mindre rart end tvangsopløst, som heller ikke er så rart men ja Konkurs er da værre i bank og andre øjne fremad

Der er jo ikke andre måder end tvangslukning - eller ved det går til kurator vel konkurs, når I ikke selv proaktivt lukker det. Et selskab kan jo ikke fordufte op i den frie luft.

Vælger i bare at lade stå til, så er der altså den risiko som beskrevet i linket, at kurator siger selskabet aldrig har været korrekt oprettet og der aldrig har været indbetalt kapital og - at I skal betale retten og kurator selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg tror nu nok jeg ville tage truslen om skattesmæk for ulovlige aktionærlån på 1kr,  eller indbetaling af stiftelseskapital på 1kr. til en advokat ret stille og roligt. Kort så er den naturlige reaktion nok først at tale med advokaten før der skal skydes gråspurve med kanoner. 

Dette er blot endnu et af de gode argumenter for at sikre sig at man forstår fordele og ulemper ved enkeltmandsvirksomhed kontra selskab. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Jeg tror nu nok jeg ville tage truslen om skattesmæk for ulovlige aktionærlån på 1kr,  eller indbetaling af stiftelseskapital på 1kr. til en advokat ret stille og roligt. Kort så er den naturlige reaktion nok først at tale med advokaten før der skal skydes gråspurve med kanoner. 

Der er jo heller ikke krav til at kapitalen skal stå i banken. Den kan ligge på tallerkenrækken eller i pengekassen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Jeg tror nu nok jeg ville tage truslen om skattesmæk for ulovlige aktionærlån på 1kr,  eller indbetaling af stiftelseskapital på 1kr. til en advokat ret stille og roligt

Så vil jeg håbe at pengene findes på tallerkenrækken eller i pengekassen. Manglende indbetaling af stiftelseskapital - om det er 1 kr eller 50.000 kr - gør stiftelsen ulovlig og medfører dermed personlig hæftelse.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Så vil jeg håbe at pengene findes på tallerkenrækken eller i pengekassen. Manglende indbetaling af stiftelseskapital - om det er 1 kr eller 50.000 kr - gør stiftelsen ulovlig og medfører dermed personlig hæftelse.

Det var det jeg mente Yes Kapitalen skal bare være eet eller andet sted. Og især når der ikke har været drift (indkøb/salg)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

BroncofanDK:
Jeg tror nu nok jeg ville tage truslen om skattesmæk for ulovlige aktionærlån på 1kr,  eller indbetaling af stiftelseskapital på 1kr. til en advokat ret stille og roligt

Så vil jeg håbe at pengene findes på tallerkenrækken eller i pengekassen. Manglende indbetaling af stiftelseskapital - om det er 1 kr eller 50.000 kr - gør stiftelsen ulovlig og medfører dermed personlig hæftelse.

Hvis selskabskapitalen er bekræftet ved egenerklæring så er den jo lovgivningsmæssigt tilstede ved stiftelsen da denne underskrift er en af måderne man lovformeligt kan dokumentere at kapitalen er tilstede.

Nu har jeg aldrig stiftet et IVS, men jeg antager at du ved stiftelsen skal levere et af de fire godkendte beviser for selskabskapitalens tilstedeværelse, og i så fald kan det jo aldrig være ulovligt stiftet. Du kan så måske tale om ulovlige lån, men..... 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)