Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlånssystem - Assest Management

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - jeg leder efter et system, som kan administrere genstande, man udlåner til sine kunder eller brugere. F.eks. en projektor. Det er kaos i dag, hvor ingen kan huske, hvem der lige har lånt den ene eller anden projektor ... Jeg kunne super godt tænke mig et system, hvor hver enhed havde et nummer, og så blev registreret som udlånt til Søren - og Søren så fik en mail med en kvittering og et par dage inden aftalt afleveringsdato så fik en venlig reminder - og måske et par remindere igen efter afleveringsdatoen - altså hvis han ikke havde afleveret. Måske endda hvor hans chef var kopieret på (via AD info) osv. Og naturligvie en kvittering, når en enhed er afleveret.

Gerne hvis det fandtes som en SharePoint App eller en løsning, der henter data fra AD.

Måske i virkeligheden også et system, hvor man registrerer alt udleveret hardware, også dét, der er permanent udleveret.

Har I nogle gode forslag til systemer ?

Mvh Nicholas

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillægsspørgsmål - hvad kalder man sådan et system ? Jeg har søgt på asset management, men det er vist mere værdigenstande, man registrerer, og jeg har søgt på loan system, men det bliver hurtigt noget med penge. Og så inventory, men det er mest den permanente del, og ikke udlånsdelen... Hvad kalder man dette ?

Tilmeldt 17. Jan 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke der findes et wordpress plugin til den slags ???

Er ret sikker på du kan finde hva du søger hvis du kigger den vej.

ico

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Kig efter rental management software eller rental management system

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte på at bruge et almindeligt regnskabssystem med lagerstyring. Så kunne du lave en pseudo-faktura på 1kr. til alle de, som lånte, og med "betalingsdato" den dag, de skulle aflevere. Så laver du en kreditnota, når de afleverer. De, som ikke afleverer kan så få en "rykker". Du beholder selvfølgelig alle fakturaerne selv. Jørgen, det har du vist ikke tænkt helt igennem. I varekartoteket har du så opført alle genstandene :-D.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm Pseudofaktura er jeg ikke vild med - Man skal/må kun bruge faktura og kreditnota til  faktisk betalingskrav og opgivelse af samme
Det KUNNE man sikkert have hvis det var tale om leje hvor man betalte den fulde pris for varen og fik en god del tilbage ved aflevering efter aftale - men så skal der moms ind i billedet osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen er inde på noget af det rigtige.

Opgaven løses almindeligvis ved at definere hvert produkt/vare som unik, eksempelvis en bestemt projector el. lign. med et unikt id-nr.

Produktet/varen/projectoren trækkes så til en abonnementsordre, hvor den forbliver og måske lejefaktureres eller rykkes fra, indtil den returneres.

Rykkere, udlånsoversigter m.v. udarbejdes af tilrettede ordredokumenter.

Mvh.

Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Tilmeldt 27. Apr 17
Indlæg ialt: 2
Fra  SjovtVand Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicholas,

Måske er dette noget i retning af hvad du søger:

http://toolcheck.dk/product.php 

Jeg har ikke prøvet det selv, men har hørt om det da jeg drøftede en problemstilling ala din tidligere, med nogle venner.

Mvh Morten

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Pseudofaktura er jeg ikke vild med

Regnskabsprogrammet skulle jo KUN bruges til dette og ikke være en del af firmaets egentlige regnskab. Jeg kalder det kun "pseudofaktura" for at programmet kan registrere, at der er lånt noget ud. Det er bare en høkerløsning, hvor man "misbruger" lagerstyringsdelen. Jeg kan da ikke forestille mig, at der er penge imellem de, det handler om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:
Regnskabsprogrammet skulle jo KUN bruges til dette og ikke være en del af firmaets egentlige regnskab.
ikke vild med at bruge regnskabssystemet og dets konteringer til noget der er psseudofakturaer og ikke skal indgå i regnskabet - det var jo pointen netop. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)