Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån fra privatkonto til ApS virksomhed før oprettelse af erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 16
Indlæg ialt: 16
Fra  RoadSurfing.DK Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!


Jeg har et nyopstartet ApS selskab som er ejet af mit ligeledes nyopstartet IVS Holding selskab.

Her afventer jeg pt. at få oprettet erhvervskonto får begge virksomheder.

Jeg har imellemtiden allerede aftalt alle detaljer med en produktionsvirksomhed i Kina for start af produktion inden det kinesiske nytår, så produktionen ikke bliver sat tilbage 3-4 uger.

Idéen er at jeg skal låne penge til mit ApS virksomhed for at starte op.
For at sætte produktionen igang, skal jeg betale de første 50% af fakturaen, men da Erhvervskonto og lign. ikke er oprettet endnu, kan jeg ikke komme videre endnu.

Mit spørgsmål ligger så i om jeg kan overføre til produktionsvirksomheden fra min privatøkonomi eksempelvis idag, og efterfølgende ordne formalia i forhold til at disse penge er nogen jeg har lånt til virksomheden?

Tak for jeres altid hjælpsomme svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

du må gerne låne dit selskab penge. Er det kort udlæg er det jo bare med at få pengene ingen om kort tid og er det egentlig lån selskabet behøver for at klare sin drift, så skal du lave et lille lånebrev og der skal beregnes en markedsrente (ofte 4-10%) som selskabet har fradrag for og du betaler skat af

Du har vel formentlig i forvejen lånt dit IVS penge så det som holding kunne stifte det ApS (rent gæt) og der kende til låne betingelser

Du må ikke modtage penge ind privat derimod - men altså godt låne dit selskab penge (betale for det privat her og nu)

Jeg forstår nok ikke helt du ikke bare får de bankkonti på plads i morgen tidligt (eller faktisk i går) - det kan jo normalt ordnes på no time

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jul 16
Indlæg ialt: 16
Fra  RoadSurfing.DK Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit informative svar.
Jeg har forsøgt at få kontierne oprettet men er på hold siden fredag, da banken ikke vender tilbage på mine henvendelser endnu.
Det er korrekt at jeg har lånt IvS selskabet de 50.000 i indskydelse, de er pt. Hos advokaten der ligeledes afventer de nyoprettede kontier.

Tak igen, jeg får overførslen overstået i så fald.

Mvh. Lasse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)