Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et underskud i et ApS fratrækkes på personlig selvangivelse?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tre korte spørgsmål.

1a) Et af mine ApS selskaber (som jeg selv ejer personligt 100 %) har et mindre underskud i 2007 L. Kan jeg trække underskuddet fra på min personlige selvangivelse?

1b) Da jeg skal indbetale et beløb personligt for at egenkapitalen i ovennævnte selskab kommer op på lovens krav vil jeg høre, om jeg kan fratrække det kontante indskud på min personlige selvangivelse i 2008?

2) Et af mine ApS selskaber (som jeg selv ejer personligt 100 %) har et mindre overskud i 2007 J. Skal jeg opgive det på min personlige selvangivelse? Jeg har ikke trukket overskuddet ud til mig selv, men ladet det stå i selskabet (har betalt løn til mig selv løbende, som selvfølgelig beskattes normalt).

De to selskaber har ingen relation til hinanden bortset at jeg ejer begge, men de er eks. ikke ejet af et holdingselskab og kan vel derfor ikke sambeskattes.

Mange tak for hjælpen!

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tre korte svar :)

1a) Nej

1b) Nej

2) Nej, du skal ikke oplyse det.

Du burde formentlig have haft placeret selskaberne under et holdingselskab, således du kunne have udnyttet underskuddet i det ene selskab i overskuddet i det andet. Derved havde du optimeret likviditeten i forhold til skattebetalingerne.

Som udgangspunkt vil jeg foreslå at du anmoder din revisor om at udarbejde din selvangivelsen. - og hvis ikke du har en revisor, bør du finde en.

Mvh. Karsten

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Helt enig med Karsten. Det er bl.a. i sådanne situationer at et holdingselskab kommer til sin ret. Det er så ikke muligt at hente underskuddet for 2007 ved en senere sambeskatning, men via denne og et overliggende holdingselskab vil der kunne tilføres midler til det underskudsgivende selskab, og af den vej kan der så forhåbentlig genereres et overskud i det pågældende selskab så det mindre underskud kan udnyttes.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Undrer mig over hvor din revisor er?????? det kunne han nemt besvare- hvorfor ved du ikke det? du har flere selskaber, og øjensynlig ingen revisor- spar dog et af selskaberne og få en ordentlig revisor med lidt fut i måsen, så har du da de problemer mindre.???????????????????????

Thorkil
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

  Tre hurtige svar:

1a) Nej. Et ApS eller A/S har ikke noget med din private økonomi at gøre - og derved heller ikke et eventuelt underskud.

1b) Nej. Men du kan nøjes med at låne pengene til selskabet og så betale dem skattefrit tilbage til dig selv når selskabet giver overskud nok til det.

2) Nej. Selskabet har stadig ikke noget med din privatøkonomi at gøre som sådan. Men der skal jo laves en selvangivelse for selskabet og af dette vil der så fremstå som et overskud som selskabet skal betale skat af. Men det er en betydeligt lavere skat end hvis det var dig selv privat som skulle betale skat af beløbet.

Få en revisor til at kigge på tingene. Bl.a. ville det nok være smart at have et holdingselskab som paraply til ApS'erne.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hold da op - så kan jeg lære at få trykket "send" i stedet for at lade vinduet stå åbent i et par timer før jeg får afsluttet indlægget. Jeg kan se at indtil flere har nået at svare inden da Zip it!.

/Jesper

Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og mange tak for jeres svar.

Ja, jeg må hellere se at få hyret en revisor, så sådan en er jeg ved at finde.

Endnu engang tak for svar.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)