Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Praktiskplads for familiemedlem

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Helt enkelt, må et familiemedlem der er midlertidigt uden arbejde, og derfor skal modtage kontanthjælp i en kort periode, være i praktik i min virksomhed i stedet for kommunens krav om et "oprydningsjob" i kommunalt regi? 

Pft.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er måske lidt et billigt svar, men dit familiemedlem bør kontakte sin sagsbehandler for at få et svar :) 

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, dén var lidt billig :) Men det er nu også hvad vedkommende er ved at gøre. Jeg vil bare sikre mig at der gives den korrekte rådgivning og at jeg forøvrigt ikke gør noget forkert.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forudsat du dels som virksomhed er praktiskegnet (krav til ansatte og kvalifikationer med alt jeg ved) og med fuld armslænge har et praktikjob der er helt ægte og du følger alle normale regler - herunder løn osv som der er i den pågældende praktiktype, så kan jeg ikke se hvad der skulle være galt, men du skal jo først og fremmest godkendes og så tage det helt som du ville hvis det var et IKKE familiemedlem. 
Du skal jo også have med i hovedet, at tanken med praktik er jo, at kontanthjælpsmodtageren skal få et skub til virkeligt at VILLE søge i princip alle typer job, og det langt fra er sikkert, du hjælper dit familiemedlem, hvis eneste formål er at beskytte pågældende indtil denne igen kan forsætte på kontanthjælp

Jobcenteret godkender virksomhed inden opstart og der er et eller andet forholdstal mellem fastansætte og folk i praktik og løntilskud (mener ikke ene ejer rækker) og du skal udfylde en blanket til jobcenteret med netop de forhold og mere ti

I alle fald er det jo hans jobcenter kommunen som skal sige ja/nej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tossede er at vedkommende skal starte på uddannelse om 1-2 mdr. Men det er man ligeglad med. Der skal bare ske "et eller andet", tilsyneladende... Men det interessante ved dit svar her er, som du siger, at det er sagsbehandleren der skal sige ja eller nej... og ikke nødvendigvis en masse lovkrav om det ene og det andet, men mere en "individuel vurdering" som det vel hedder sig...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Johansen:
ikke nødvendigvis en masse lovkrav om det ene og det andet, men mere en "individuel vurdering" som det vel hedder sig...
nej der er en række ret faste krav i forhold til de ansatte du har for at kunne tage en i praktik - det er ikke bare individuel men bygger op det skema du skal udfylde omkring netop dine ansatte mm

At der presses på uanset vedkommende skal starte uddannelse om 1- 2 mdr synes jeg nu ikke er så mærkeligt. Det er jo vores alles penge der bruges her og masser af mennesker skal starte på det ene eller andet om 2- mdr når de er på kontanthjælp og rigtigt mange kommer så ikke i gang med det alligevel, så jeg tror det er naturligt nok at der lægges pres på kontanthjælpsmodtager. Det handler jo ikke om at skulle stå med bukserne ned i kulde i 10 timer men om at lave noget (givet kedeligt og ikke altid særligt nødvendigt) i en kortere periode  mod at få penge af alle os andre. Fint at  kontanthjælp findes og den er nødvendig men vist skal der være pres på (synes jeg Stick out tongue

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I forlængelse af John Hannovers svar vil jeg bidrage med mine egne erfaringer.

Jeg har kendskab til 2 virksomheder, der har anvendt praktikanter. 

Den ene virksomhed er særligt interessant at tale om. Det er nemlig et start-up med 2 ejere, der selv arbejder (med administrative opgaver) i firmaet og benytter freelancere som underleverandører. De to ejere aktivere praktikanter fra tid til anden, og jobcenteret hjælper glædeligt med at finde profiler, der passer både i personlighed og evner.

Med udgangspunkt i at et mindre start-up kan godkendes som praktik-virksomhed, så ser det i min optik også lyst ud for dig. Der ligger naturligvis også et stykke arbejde i at finde og mødes mm med jobcentret, men det virker til at kunne være en fornuftig løsning for dit familiemedlem. Især hvis det også kommer din virksomhed til gode ;) 

Held og lykke med det :) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)