Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsidé: Foto som dekoration

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i aminobrugere

Jeg har en idé jeg gerne vil lufte med jer.

Jeg arbejder som freelance webdesigner og fotograf og savnede en ide til passiv indkomst, så jeg fik en ide hvor jeg kunne forene de 2 egenskaber.

Baggrund
Ofte når jeg har haft større fotoopgaver for en kunde, så har jeg givet dem en gave ved afslutningen. De har fået leveret et enkelt billede eller to indrammet. Jeg har fået dem indrammet i en 40x50 cm. paspartout ramme hvor selve billedet er 20x30 cm. Det ser hammerne godt ud og har fået mange positive tilkendegivelser.

Idé
Så var min idé, at jeg kunne tage en god håndfuld af mine kunstbilleder og lave dem i et oplæg på f.eks. 20 eller 30 stk. og sælge dem indrammet, klar og færdige. Salget skulle primært foregå gennem Internettet. Min pris idé var 500 kr. inkl. moms. + fragt.

Reference
I har mulighed for at se nogle af mine billeder på www.mortenjustesen.dk, det er specielt stilen fra Hjallerup Marked 2007 og Forces of Nature: Aalborg Industries

Hvad syntes I om ideen?

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

jeg synes det er en rigtig god ide, har en masse billeder, taget af min kæreste (også "fotograf") til at hænge rundt omkring som "kunst" prisen synes jeg er fair nok, og efter jeg har set lidt på dine billeder, er der da også nogen, man måske kunne være intrasseret i....

så super ide, til en lille hobby ved siden af arbejdet...

Venlig Hilsen

Dennis Gregersen

Fra Vejle
Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror også på det, dine billeder er suoper, og det er jo ikke den store investering der skal til at starte..

Se at komme igeng..

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er god, men også set før, som så mange andre ting.

Jeg ville dog nok overveje om man ikke skulle udvide ideen lidt til også at sælge andres billeder, sådan at du måske ialt havde 8-9 fotografer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det er en rigtig god idé, som jeg faktisk også selv kom i tanke om efterfølgende. Jeg har yderligere tænkt at dele billederne op i 2 kategorier.

Limited Editions: Billeder der bliver lavet i et mindre oplæg på 30 stk. Pris 500 kr. stk.
En unik samling: Førhen har jeg solgt en god håndfuld unike billeder, og det har der været en god efterspørgsel på. Billeder der kun vil blive lavet i et oplag på 1. stk. Pris 1.500 kr. stk.

Ang. rettigheder. Så vil brugerne ikke købe rettighederne til fotografiet, men blot rettighederne til det specifikke billede de har købt. Dvs. de må f.eks. ikke gengive det på nettet. Jeg vil samtidig beholde rettigheder til, at bruge billederne til markedsføring af mig selv, men ikke gensalg.

Jeg er faktisk også kommet så langt, at jeg allerede er begyndt at udvikle designet. Se følgende link

 Tak for jeres gode råd

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en fin idé;o)

 

Som jeg forstår det er det noget lignende illux.dk??

 

mvh 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

God idé.

Hvad med at tilbyde dem at lave det som screensaver som deres kunder kunne downloade? Jeg lavede en til Politikens Galleri engang, og den bruges jo som markedsføring på den vis.

Jeg fik lavet et billede a la det du nævner med paspartout und alles af vores sponsorerede båd i det firma jeg tidl. arbejdede for. Det ser godt ud når det hænger der i entréen. 

Smider du ikke dine billeder på Flickr.com?

/Jacob 

http://www.flickr.com/cjhansen1971 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenjustesen:
Jeg er faktisk også kommet så langt, at jeg allerede er begyndt at udvikle designet. Se følgende link


Dejlig stilet og minimalistisk, så der er 100% fokus på det produkt man køber.

 

mortenjustesen:
Limited Editions: Billeder der bliver lavet i et mindre oplæg på 30 stk. Pris 500 kr. stk.
En unik samling: Førhen har jeg solgt en god håndfuld unike billeder, og det har der været en god efterspørgsel på. Billeder der kun vil blive lavet i et oplag på 1. stk. Pris 1.500 kr. stk.


Rigtig god ide, jeg ville dog nok hæve prisen til 2000, eller lign da jeg synes der er for lille forskel ellers til at folk ville gide købe noget unikt.

En anden god ide, tyvstjålet fra illux, er det at man kan vælge hvilken ramme man ønsker. Det tror jeg er vigtigt for mange.

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for de mange gode ideer.

En af mine store bekymringer er fragten. Foran billedet er der en glas plade, som i sagens natur knækker meget let. Hvordan vil det virke, hvis man pakker glasset ind seperat ind i noget boblehalløj og så må folk sætte det i. Alternativt kunne man sige, at man sendte pakkerne som 'forsigtig' hvilket så koster en hundrede las ekstra. Vil det skræmme nogen væk med en fragt pris på 170 kr? 

Hvad syntes i?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

mortenjustesen:
En af mine store bekymringer er fragten. Foran billedet er der en glas plade, som i sagens natur knækker meget let. Hvordan vil det virke, hvis man pakker glasset ind seperat ind i noget boblehalløj og så må folk sætte det i. Alternativt kunne man sige, at man sendte pakkerne som 'forsigtig' hvilket så koster en hundrede las ekstra. Vil det skræmme nogen væk med en fragt pris på 170 kr? 


Det skal helt sikkert forsendes som "forsigtig pakke", jeg ville være ligeglad med om fragten var 50 kroner eller 200 kroner, så længe du viser det meget tydeligt hele vejen igennem. Jeg vil vide helt fra start at mit nye billede ikke koster 500 men 700 kroner.

 En anden måde var også at gøre fragten gratis og så bare lægge fragten oven i selve billedet pris.

Det vil sige de "ikke unikke" ville koste 700 stykket og de unikke 1700 kroner stykket.  

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)