Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opgaver til autist søges (han er gratis)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en autist i praktik på ubestemt tid, men har lidt svært ved at finde opgaver nok til ham. Han har ingen specielle evner, men kan lære hvis det ikke er for kompliceret. Han klarer nogle grafiske opgaver, brochurer og lettere Wordpress, hvis opgaven er godt beskrevet evt. med skitser. Vil også være fin til research opgaver på nettetlinkbuilding ud fra lister. Det bedste er rutineopgaver hvor der er gentagelse i. Som udgangspunkt er han gratis for mig og derfor også for dig, hvis jeg ikke skal af bruge min tid. Har du noget som kunne være relevant så ring  2689 3300 eller mail fm@innosites.dk  

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hallo

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

anyone?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre ingen opgaver af denne art, men du kan kontakter Center For Autisme www.centerforautisme.dk og evt. også dit lokale jobcenter. Du vil måske kunne få nogle ideer om, hvordan praktik opholdet bedst vil forløbe sig for alle partere.

I er jo alle interesseret i, at det går godt, sådan det kan blive en gentagende oplevelse, måske med flere praktikanter i fremtiden og men selvfølgelig også lærerig oplevelse, især for praktikantens vedkommende.

Og sådan jeg forstår det, så vil du gerne have praktikanten, men at dine arbejdes opgaver lige nu, er for indviklet for vedkommende, og at det dermed vil tage en for stor bekostning af din tid.

Hvem ved, måske de også har nogle relevante opgaver, som de kan "outsource" (pro bono) til dit firma. Så måske de har nogle relevante opgaver eller ideer liggende? I hvert fald en god ide, at inkludere dem i forløbet.

Det vigtigste er jo, at praktikanten lære og oplever noget under dit firmas vejledning.

Mvh Allan

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget svært at svare på et generelt spørgsmål udfra at personen har en diagnose.

ASF (Autisme Spektrum Forstyrrelser) dækker over et ekstremt bredt register af forskelligheder - der var tidligere 13 kriterier hvor en autismediagnose krævede betydelig afvigelse på mindst tre, så diagnosen dækker fra 30% afvigelse på tre kriterier til 99% afvigelse på 13.

Det er super at du beskriver at personen som en person og ikke udfra stigmatiseringen og forsimplingen der ofte benyttes af eksempelvis Center for Autisme,  som lever af salg af konsulentydelser rettet mod den del af autister der har udprægede problemer med at være i et miljø med normale stimuli og som aldrig er blevet tilpasset det omliggende samfund.

Dine beskrivelser tyder på at du har med en person at gøre der fungerer i et almindeligt kontormiljø, har den gennemgribende mangel ikke intuitivt at kunne aflæse situationer, men som er glad og disciplineret når han arbejder med veldefinerede opgaver.

Geografisk er vi langt væk på "djævleøen" men gode opgaver kunne sagtens være at forberede bilag til bogholder ex. sammenholde bank og bilag, opdatere databaser/adresser....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)