Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leveringsform (CPT) – Carriage Paid To

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med at bestille en palle energi drik hjem fra Tyrkiet med leveringsformen (CPT)

Jeg har fået dem godkendt fra fødevarestyrelsen og mangler nu bare at få styr på alle de udgifter som fremstår ved levering af dette gods.

1 palle energidrik

Varens indkøbspris + fragtomkostninger + forsikring + bankudgifter ved transaktionen = 8000kr.  

Told 15% på energi drik, hvilket jeg har undersøgt på eVita = 1200kr.

Moms 25% = 2400kr.

Punktafgift = ??? er i dialog med skat omkring dette.

Ialt= 11600kr

Ser dette korrekt ud?

er der andre udgifter eller andet som jeg mangler at have med i regnskabet? da jeg ikke vil pludselig stå med regning som jeg ikke vil forvente at få.

vh Lennart

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved CPT er det vigtigt da du specificere den nøjagtige leverings adresse.

Du har glemt emballage afgift, pant udgifter, samt evt. punkafgift energidrik. Det skal du have cisse ting iorden inden importen påbegyndes.  

Er du importør registreret?

Moms betales ikke men modregnes i dit moms regnskab, forudsat at du er moms registreret.

Tilmeldt 3. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har specificeret den nøjagtige leveringsadresse og jeg er import registreret og momsregisteret.

Iforhold til afgifter og pantudgifter osv. er jeg i dialog med skat og fødevarestyrelsen om for at få styr på :) ''

det vil sige told/moms modregnes som i fx. eksemplet her.

Vare: Energidrik fra Tyrkiet toldsats 15%
Værdi: 4700 DKK - Fragtomkostning: 2000 DKK

Told-udregning: Varens værdi + fragtomkostninger: (4700 + 2000 = 6700)  x 15% = 1005

Moms udregning: Varens værdi + samlet fragtomkostning + toldafgiften: (4700 + 2000 + 1005 =7705) x 25% = 1926,25

Opkrævning i alt: 6700 + 1005 + 1926,25 = 9631 DKK

Korrekt? :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Læste du ikke hvad jeg skrev mht. moms ??

momsen skal jo ikke indgå i dit regnestykker, derimod har du ikke medtaget fragtomkostningerne i din beregning?

Tilmeldt 3. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

har læst hvad du skrev, synes bare det lidt svært at forstå arhhg...

Tilmeldt 3. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

vil det så sige hvergang man køber i danmark så betaler man få momsen og modregner det i sit momsregnskab

og når man køber fra udlandet. så betaler man ikke moms. men kun modregner det i momsregnskabet?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

LennartS:
vil det så sige hvergang man køber i danmark så betaler man få momsen og modregner det i sit momsregnskab

Det lyder til du har mangel på helt basale moms kundskaber, du bør tage et regnskabs kursus inden du går i gang som importør.   

I DK betaler man naturligvis moms af de vare man køber, momsen indgår i dit momsregnskab som købs moms. købsmomsen modregner i din salgsmoms.

Så om du køber i DK eller i udlandet bliver resultete det samme.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)