Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Jeg er blevet sigtet for overtrædelse af knivloven!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens

Jeg er blevet sigtet for overtrædelse af knivloven fordi at de kan tages over halsen/skulder

Da jeg bestilte kniven vidste jeg ikke at der var en snor i skeden som kunne tages over halsen, og der var ikke billede af skeden på siden hvor Kegnæs købte dem (eBay) har det nogle betydning?

Jeg bestilte dem i august 2017 og jeg er først blevet sigtet her igår (24 januar 2018), så der er gået mange måneder og jeg kan ikke huske noget fra da jeg har bestilt dem og jeg har allerede afbestilt ordren før jeg blev sigtet?

Hjælp tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sigtet har du ret til en advokat. Lad være med at søge hjælp til et forum, men henvend dig til politiet og lad den vejlede dig om dine rettigheder - og så lader du forresten lige være med at svare på noget som helst i sagen, inden du har talt med en forsvarer.

Tilmeldt 15. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg spørger hvad det endte ud i?:)

Tilmeldt 16. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Så dum en lov.
Bare fordi at kniven kan trækkes med 1 hånd når den sidder om halsen.
Faktum er at alle knive der sider i en skede kan trækkes med 1 hånd, og derfor teksnisk set også er ulovlige.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt er det ulovligt at gå med kniv, uanset hvordan kniven er indrettet, Allan. Det har man for nylagt strammet med den nuværende knivlov. Om det er "dumt" skal jeg ikke kunne sige, eftersom jeg bestemt ikke selv har et behov, eller ser et, for at gå med kniv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)