Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bofællesskab & boligret.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

En murermestervilla som er udlejet som bofællesskab. 8 værelser, til 8 unge beboere fra 18-30 år. Lang historie kort. Det har udviklet sig til lidt af en børnehave. Fordi der er 1 husorden, som nogle personer ikke overholder. Så en person har prøvet at give folk en friendly reminder om det. Nogen personer kan ikke tåle kritik, og tager det meget personligt.  

Det har så endt med at de personer der er fornærmet fravælger dialog som en løsning, og har valgt og gå rundt om 1 persons ryg for at indsamle underskrifter til at klage til udlejeren, eller få vedkommende smidt ud.  

Så vil jeg jo gerne uddanne mig lidt juridisk i situationen. Så i morgen tager jeg hen til den gratis retshjælp i min by + jeg har sendt nogle mails til andre gratis retsinstanser på nettet. F.eks folk der studerer jura osv.  

Men jeg må også erkende jeg er ret nysgerrig, og når jeg er det, kan jeg næsten ikke vente med at få svar hurtigt nok. Så da jeg har lavet 2 andre posts herinde, og har fået glimrende respons. Så ville jeg gerne prøve lykken igen. Hvis der sad en behjælpelig person/personer med flair for boligret, som kunne "uddanne" mig lidt om hvad folks rettigheder er i sådan en sag.  

Der er mange små tanker i mit hovede omkring det. F.eks kan man virkeligt bare lade være med at følge nogen regler man selv har skrevet under på. (Husordenen) også være helt ligeglad, og hvis man er det. Hvordan skulle det så kunne bevises uden kamera. Det er jo bare ord mod ord. Medmindre man har en autoritet til at kontrollere sådan nogen ting.  

Og kan det virkeligt være rigtigt at man kan få smidt 1 person ud pga. man vinder en popularitetskonkurrence? Altså hvis den ene person har ret, men der er 4-5 der er fornærmet, har de så virkeligt ret til at få vedkommende smidt ud?  

Forventer ikke som sådan noget svar herinde. Men til dem som svarer, så hjertens tak og tak for tiden og indsigten på forhånd :o)!

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt det er vel reguleret af jeres sam-lejekontrakt/bofællesskabskontrakt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)