Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af tomt selskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et spørgsmål...

Er der nogle herinde der har, eller kender en, der kender en der har et tomt selskab / et selskab der er på vej ned/minus, som sælges?

Kontakt mig hellere end gerne på nnst@live.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tarbe1919:

Har et spørgsmål...

Er der nogle herinde der har, eller kender en, der kender en der har et tomt selskab / et selskab der er på vej ned/minus, som sælges?

Kontakt mig hellere end gerne på nnst@live.dk

som udgangspunkt er det ikke en god ide at købe "tomme" selskaber idag. Dels fordi underskud så normalt slet ikke kan udnyttes længere - og ved salg følger bank og skat/moms problemer med hvis man som ny ejer har den type problemer, dels fordi ApS og endnu "værre" IVS ikke koster mere end 1 kr - 50,000 kr at stifte - uden man har risici

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ApS og endnu "værre" IVS ikke koster mere end 1 kr - 50,000 kr at stifte - uden man har risici

Hej John

Der er da et beløb på et APS ved oprettelse på minimum 50.000kr? Og i min forståelse, så skal de penge stå som risiko hele tiden? Selvfølgelig har skat sikkert førsteret på pengene ved konkurs, forhen andre kan få deres penge. Mig bekendt så kan man ikke oprette en virksomhed uden 50.000 kr, med mindre at der er tale om f.eks er et enkeltmands eller I/S.  Hvorved man hæfter privat ved konkurs.

Mhv Allan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Møller Rantaniemi:

Cookie - John Hannover:
ApS og endnu "værre" IVS ikke koster mere end 1 kr - 50,000 kr at stifte - uden man har risici

Hej John

Der er da et beløb på et APS ved oprettelse på minimum 50.000kr? Og i min forståelse, så skal de penge stå som risiko hele tiden? Selvfølgelig har skat sikkert førsteret på pengene ved konkurs, forhen andre kan få deres penge. Mig bekendt så kan man ikke oprette en virksomhed uden 50.000 kr, med mindre at der er tale om f.eks er et enkeltmands eller I/S.  Hvorved man hæfter privat ved konkurs.

Mhv Allan

jo som jeg skriver IVS kan stiftes for 1 krone og er i princip som et ApS bare med kun 1 krone i kapital
og nej - de 50.000 kr som man stifter ApS må skam gerne indgå i driften - det ville være tosset andet, men hvis man så taber penge, ja så skal man afholde generalforsamling når kapitalen er under ½ - og andet er det ikke i det-  man må køre videre med negativ kapital om man vil, bare man er opmærksom på kapitalberedskabet - der er tonsvis af ApS med negativ egenkapital

IVS kan du læse mere om her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html  1 krone selskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Seriøst????!!!!

Hvordan fanden giver det mening, at man kan starte op så let uden risiko?

Dette giver jo bare visse personer en genvej til at lave svindel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om 50.000 giver sikkerhed mod det - og svindel er jo forbudt i alle fald men ja - det åbner jo både mulighed for mere løse i kødet personer der vil tage let på ting - og vel - og det er jo formålet, giver mulighed for at komme igang uden personlig hæftelse - for 1 kr. Det er efter forbillede fra andre lande MEN jeg kunne lige så godt have set ApS som eneste, måske med en kapital på 25.000 for måske at få lidt mere seriøsitet med men - ja 1 kr og IVS er fuldt muligt (der er stiftet omkring 40.000 af dem siden 2014

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)