Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville i gøre (Udlejning)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Sep 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kloge'åger herinde..

Jeg står i den situation at jeg har mulighed for at købe en ejendom, bestående af 4 lejligheder. Ville i oprette en virksomhed for at få det optimale afkast? Jeg har ikke brug for pengene med det samme. Men ville jeg blive beskattet 2 gange, hvis jeg udbetaler til mig selv?

Lejeindtægterne er estimeret til cirka 200.000/år. - Hvis vi ikke selv vælger at flytte ind i en af dem.

Så der skat og ejerudgifter ligger på cirka 2.382/Mdr.

Udover dette vil jeg ligge 10% udbetaling - resten belånes. 

 

Kender i til faldgrupper man skal kigge efter ?

Jeg vil tegne medlemskab ved Sapu.dk og få den fornødne hjælp med lejekontrakt diverse !

Vh.

Chr_Pugg44rd

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at give konkrete input, når der ingen oplysninger er om din personlige økonomiske situation. Her er lidt du kan arbejde videre med:

x Generelt er der flere omkostninger til at opretholde og drive et selskab (regnskabsprogram, netbank, revisor, lovpligtige forsikringer), og det skal du inddrage i det samlede økonomiske billede.

x Vil du sælge ejendommen, kan du i stedet sælge selskabet, og der skal dermed ikke betales nye tinglysningsomkostninger

x Du skal forvente at kautionere for lånet. Det er nødvendigvis ikke kun en ulempe . 

Jeg har i øvrigt skrevet denne artikel om, hvordan du finder gode lejere .

Personligt har jeg valgt selskabsform blandt andet fordi jeg har en ambition om at udvide (der er 9 lejemål p.t.), og det på sigt er nemmere at få en partner ind.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Puggaard Christensen:
Men ville jeg blive beskattet 2 gange, hvis jeg udbetaler til mig selv?


Du vil skulle betale skat af et positivt resultat uanset om du vælger den ene eller anden model. I et selskab betaler du selskabsskat, og har mulighed for at udbetale overskud som udbytte (udbytteskat) eller som løn eller som en kombination. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)