Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan der opstår rettigheders problemer med disse navne

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Søger lidt råd omkring rettigheder jeg er blevet tilbudt at overtage et domæne som lyder på fluebinding .dk og der er allerede et som eksister og drives under navnet fluebinding .nu i dk siden 2013 i ApS. Form ville det firma mæssiget kunne give problemer om hvem som har rettigheder til at anvende domæne navnet

Dette domæne navn ville have en stor mere omsætning betydning vis det kan bruges.

Og for ikke at ende op med en masse bøvl kunne jeg godt bruge lidt input

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget svært som virksomhed at få eneret til et almindeligt ord. Det sker typisk, hvis ordet ikke har noget med produktet at gøre, f.eks. sælger "Apple" ikke æbler.

"Fluebinding" er da heller ikke registreret som varemærke på TMview.

Jeg ville overhovedet ikke bekymre mig, men jeg ville kalde en evt. virksomhed for "Fluebinding.dk" eller noget andet, som ikke nemt kan forveksles med den anden virksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser ikke problemet i at bruge domæne navnet, mere at jeg vil bruge navnet så når kunder besøgende skriver fluebinding .dk kommer de automatisk over til mit firma istedet.
Skulle jeg bruge navnet fluebinding.dk ville der måske opstå det problem at man måske ville sige firma navnet ville minde for meget om det andet der eksisterer allerede, jeg tænker jo bare jeg ville jo bare drage glæde af vis kunder kommer til at taste fluebinding. Dk i stedet for .nu

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle ikke være noget problem, da "fluebinding" er et almindeligt ord indenfor branchen. Yes

Domæneklagenævnet kan dog overdrage domænet til den anden virksomhed, hvis de mener, at den har større interesse i domænenavnet end dig.

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

.dk domæner er dumme, for hvis nogen ønsker det kan de gøre krav på det, også selv om de udemærket ved deres krav ikke er retfærdigt, og i alt for mange tilfælde bliver de givet medhold.

Køb da et domæne som ingen kan tage fra dig selv om de ønsker.

Alle disse er ledige.

fluebinding.net

fluebinding.org

fluebindine.online

fluebinding.expert

fluebinding.info

Alle sammen gode, og ingen af dem kan uretmessigt tages fra dig. Så du kan trygt bruge tiden på at gøre dem stærke i google osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv et stærkt brand, så det handler ikke om det skal markedsføres.
Eller bruges som et firmanavn.

Det er jo nærmeste idiotisk vis man kan tildeles et dk-domæne , vis man klager selvom der muligvis ikke er holde i det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle .dk navne er ejet af den danske stat, og de kan bedømme, hvem der har mest gavn af et domæne navn, i tilfælde af at andre gør krav på et domæne. Formoder du allerede ved dette, siden du spørger. Jeg kan se på din "konkurrent" at deres CVR nummer er fra marts 2017. Ved ikke hvor du får året 2013 fra?

Jeg kan ikke forstille mig, at de kan gøre eller have noget krav på .dk domænet lige pt., men hvis du måske  om et år eller mere har lavere salg og besøg på hjemmesiden, sammenlignede med dem, så kan de lave et krav på dit .dk domæne, og så er det det danske lov der bestemmer, hvem der her mest gavn og tilknytningsret til siden. Kna ikke pt huske hvilke del af loven der omfatter online domæner.

Men umiddelbart, da deres CVR nummer tilknyttet til siden er nyt, så  formoder jeg du godt kan bruge .dk domænet.

Mvh Allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej men ejeren af fluebinding. Nu er indtrådt som direktør i det nu stiftet ApS der er tale om virksomheden er ændret til en ApS istedet

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)