Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unfair krav fra virksomhed

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 04:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Halløj derude

Jeg har købt en lækker hjemmeside, som opstart indenfor at være selvstændig - Ser frem til dette og at prøve kræfter med det også.

Et problemet er dog at i min søgning på at finde den rigtige side at købe, brugte flere hjemmesider. Jeg fandt den side, som jeg købte gennem en gratis udbyder(site-trader) indenfor køb/salg af hjemmesider og kontakten startede der mellem sælger og mig. Jeg brugte derudover også saxis, da det jo selvfølgelig var den største portal med virksomheder.

Problemet er dog at jeg bliver opkrævet X antal kroner fra saxis nu. Jeg havde skrevet til flere forskellige på flere sider og stødte ind i den samme sælger på saxis, som jeg allerede var i dialog med fra den anden side. Dette forklarede jeg for saxis, men de er ligeglad af en helt anden dimension. Alt på saxis er anonymt og ja, for at kunne sende en besked, klikker man "ja/accepter" til at betale et gebyr, hvis man køber den side, som man skriver til. Men det var ikke til at vide sælgeren her var den samme.

Så lige nu alt i alt bliver jeg opkrævet X antal kroner, fordi jeg har trykket på "accepter" ved sendt besked til en sælger på saxis, som jeg allerede havde kontakt til. Saxis havde intet med overdragelsen eller lignende at gøre, da alt foregik direkte mellem sælger og mig. Så kan de virkelig fastholde det her krav? Det er ikke for at være smålig, men det er da bare ren princip. Jeg syntes det er helt ude og skide, at man kan kræve penge på denne måde uden egentlig at være med indover handlen, udover at stille en platform til rådighed. Kan man opkræve penge på denne måde?

Nogle råd

Mvh

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til den virkelige verden.

Du føler dig snydt lige nu, men reelt har du selv accepteret at dette er sådan en virksomheds handel foregår.

Selvfølgelig har Saxis ret til deres betaling, du har valgt at gøre brug af en service de tilbyder hvor du selv acceptere at betale et gebyr hvis du handler den virksomhed du får kontakt oplysninger på. i vilkårene står der jo også at dette er uanset om du handler virksomheden uden om Saxis.

Hvis du har tænkt dig at fortsætte med at lave forretninger må du hellere lærer at tænke før du acceptere aftaler og vilkår.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart at Saxis jo ikke kan andet end kræve penge når du har trykket accepter som betyder at du betaler for det du går ind i. 
Du kan trygt regne med, at mange ellers hurtigt ville sige JAMEN det var skam via mormor og ikke Saxis at vi faktisk fik kontakten og forhandlede

Det er et problem alle har - man er nødt til at gøre op med sig selv inden man går ind i noget, OM man kan udelukke nogen man ER i gang med at forhandle med, men får man navnet fra noget til salg, ved at trykke accepter, så er der ingen vej uden om, og det er helt rimeligt

OM Saxis kunne have en funktion, hvor man inden accepter aftale hvilke CVR numre man i forvejen var i gang med, ved jeg ikke, men det kunne være lidt smart, for ER man i gang med at forhandle med et par om en virksomhedsovertagelse, men gerne ville have andre mulige emner, så var det jo lidt godt at kunne notere, at CVR xx og yy ønskede man ikke at modtage noget om, da man var i gang med forhandling - og Saxis systemet så kunne udelukke de man var i forhandling med inden.


Det er dog lidt systemtungt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er klart at saxis skal tjene penge, de er trods alt en virksomhed. Hvis det var sådan at jeg havde brugt saxis, så havde jeg også betalt dem med det samme. Ham jeg købte siden af(sælger) vil også kunne bekræfte det jeg skriver her.

Kan sagtens følge hvad i siger, men når det kan bevises med det ene og det andet syntes jeg nu det er lidt til den grove side.

Men det kan jo ikke passe jeg skal betale saxis noget, når de intet har haft med det at gøre. Det er da lidt noget bondefangeri med de betingelser.

Vil jeg så kunne opkræve folk herinde, hvis jeg skriver at dette indlæg koster 1000 kr at besvare da det er min betingelse? Det er da det samme.

Ellers kunne jeg også bare lave en portal også opkræve købere penge, hvis de køber en virksomhed. Men den virksomhed er også på min portal. 

Er jeg den eneste som kan se det latterlige i dette?

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

MadsK1992:
Det er ikke for at være smålig, men det er da bare ren princip.
Går dig nu ikke dummere end du er. Læs hvad du beskriver at du har gjort - hvad tror du så. Betal og kom nu videre.


Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Godt svar Brian.

Per Krabbe, hvad er det for en kommentar? Jeg har skam læst det jeg skriver og har "gjort", så knyt sylten og sejl videre i din egen jolle og fang nogle flere torsk, som dig selv. Klaphat.

Problemet er jo saxis ikke har haft noget at gøre med min handel. Fuldt forståeligt at saxis skal tage højde for at folk vil prøve at snyde dem på den ene eller anden måde, det kan jeg sagtens se logikken i. Respekt til deres platform og deres arbejde.
Generelt er det svært at vide via saxis, da sælgerne er anonyme lige indtil man skriver en besked.

Men når situationen netop ikke er sådan, så finder jeg det ikke "retfærdigt". Eller hvad man lige siger her. Er imponeret over jeg er den eneste, som kan se dette.

Der må kunne udarbejdes en bedre løsning fra saxis, men de tjener jo penge på disse situation. Så de er selvfølgelig ligeglade.

Men tak for svarene, selvom det ikke var til meget hjælp udover John's fornuftige kommentar. Håber ikke alle selvstændige er sådan nogle højrøvede nogle.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MadsK1992:
Per Krabbe, hvad er det for en kommentar? Jeg har skam læst det jeg skriver og har "gjort", så knyt sylten og sejl videre i din egen jolle og fang nogle flere torsk, som dig selv. Klaphat.
det var dog satens for holding til et seriøst svar

MadsK1992:
Men når situationen netop ikke er sådan, så finder jeg det ikke "retfærdigt". Eller hvad man lige siger her. Er imponeret over jeg er den eneste, som kan se dette.
 
Du er jo som forældrene til soldaten der som EN ud af 120 i regimentet går ude af takt - og forældrene siger "Se vores Peter er den eneste der går i takt"

Du har lavet en aftale og accepteret den og givet fanden i alle normale aftale regler - læser ikke svar her konstruktivt -  og nu er du sur - Men der er kun et svar - Glem det - du må vokse op og lære hvornår man indgår aftaler og hvornår man ikke gør - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Og jeg trækker det i mig igen med dig, John.

Jeg bliver kaldt dum og får et useriøst svar, så ja det pisser mig da lidt af John. Hvordan vil du have det med hvis sagde til dig, du var en idiot fordi du søger råd om noget? Jeg har sku en fin IQ, men finder mig ikke i alt.

Havde ellers hørt man kunne forvente en hvis professionel tilgang til tingene herinde, men istedet bliver man hakket ned på fordi jeg måske lige udtrykker min mening om dette også.

Du forstår tydeligvis ikke problemet heller alligevel? Hvordan helvede skulle jeg vide det var samme sælger, som jeg var i kontakt med? Havde jeg vist det var der jo ingen grund til at skrive. At jeg så bliver fanget med en opkrævning for det, finder jeg bare ikke rimeligt. Det er intet med om jeg ikke forstår det er en aftale eller ej. Jeg ser det godt, men forstår at man kan tillade sig dette. Så kan jeg også skrive alt muligt lort i mine betingelser på min hjemmeside og opkræve folk for alt muligt. (Tror jeg bruger den idé, millionær incoming. Not).

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ikke er enig med dig, er man så useriøs?

Hvis alle er uenige med dine holdninger, er det så alle de andre der er forkert på den?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)