Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mystiske fakturaer fra PostNord

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I december måned modtager jeg pludselig et par inkaaaoer fra Lindorff A/S som er samarbejdspartner til PostNord når der skal indrives gæld.

De fakturaer de henviser til har jeg aldrig modtaget. Dette kan jeg tydeligt se efter at have modtaget en kopi af dem efter kontakt med PostNords debitor afdeling.

Det sjove er så at PostNord ikke kan forklare mig hvad det er for fakturaer, teksten på begge fakturaer er "moms ikke betalt i NO af pk (pakkenr.)"

Efter af have ventet på svar i meget lang tid og endnu et par rykkere med endnu mere rykkergebyr på har jeg så fået besked fra PostNord, at det da er et par fakturaer som deres eksport afdeling DPD i Kolding har lavet og skal jeg bruge yderligere informationer kan jeg kontakte en person med tlf. xxxxxxxx.

Vedkommende tager bare ikke telefonen og der kommer sikkert snart flere rykkerer....

Jeg sender hver uge flere pakker til Norge (det har jeg gjort siden 2007) og jeg har ALDRIG før hørt om noget lignende eller fået nogen fakturaer fra DPD eller PostNord på noget der ligner. De 2 omtalte fakturaer er fra hhv. juli og august måned i 2017.

Er der nogen der har oplevet noget lignende og hvordan skal man forholde sig som "den lille"?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er problemet at modtager ikke i Norge ikke har afregnet momsen. Da der er solidarisk hæftelse mellem dig og den norske modtager forsøger de nu at opkræve pengene for den manglende moms hos dig?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Er problemet at modtager ikke i Norge ikke har afregnet momsen

Så må de vel ikke udlevere pakken?  Hvordan kan det blive til solidarisk hæftelse?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Må de ikke Ravn? Det er vel en risiko som transportøren påtager sig.

Fra Låsby
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 87
Fra  SejLeg.dk Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oplevet med GLS at modtageren i Norge nægtede at modtage pakken og det lige pludselig kostede lidt over 700 kr. At få pakken retur til DK. Vi bad så GLS om at smide pakken ud da vores værdi på pakken var under 300 kr. Men tænker det kan være at du har fået noget retur fra Norge?

Legetøj til seje piger og drenge - www.sejleg.dk

Fra Ølgod
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 92
Fra  Astina.dk A/S Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik har fuldstændig ret, det er helt åndssvagt, vi har oplevet det før. Hvis de ikke afregner momsen kommer du til det, så skal du selv indrive fra kunden.

På en måde er det jo fair nok fragt udbyder ikke skal betale - men er enig i at det er unfair for os som afsender.

Uagtet er det vilkårene, jeg ved kun det er sådan via PostNord.

astina.dk alt i styling unikt biludstyr

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Så må de vel ikke udlevere pakken?

Tæt på Ravn. Den bliver ikke udleveret. Har selv sendt noget til Norge. Kunderne rykke for varen og de fik T&T info. De lå så i Tolden og ventede på afregning. Så varerne udleveres ikke, hvis der ikke er betalt told og moms.

Så må det jo i trådstarters tilfælde være PostNord, der hænger på afregningen, eller?

Men når krybben er tom, så .......

Og det nævnte firma køber jo "dårlige" debitorer, sås et andet sted, til 10% af hovedstolen. Så de hænger jo i for at få 120%.

PS. Trådstarter har vel gjort indsigelser? At du ikke har modtaget faktura, gælder ikke hvis de ikke er returneret?. Har selv haft en ikke-EU import, hvor PostNord skulle have sendt opkrævning og 2 rykkere, som aldrig er modtaget. Samme inkassofirma sendte så en opkrævning med trusler om udlæg, RKI, Debitor, osv. Ved telefoniske henvendelse og info om, at faktura og rykkere ikke var modtaget, var svaret: "Da disse breve ikke er kommet retur, så fastholdes kravet. Hovedstolen var på kr. 160,00, endte på næsten kr. 800,00.
3 dage efter de kr. 800,00 var betalt, modtages den første opkrævning, dateret 2 måneder tidligere.
Nu datostempler jeg alle PostNord, UPS osv forsendelser, der kan komme toldbehandling på, ved modtagelsen. Kommer der en faktura, samme. Dokumentation, dokumentation, dokumentation.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Må de ikke Ravn? Det er vel en risiko som transportøren påtager sig.

Hvordan kommer du frem til den konklusion ?? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn, ved at se på de norske momsregler ved import til private, hvor det fremgår at det er transportøren som står for opkrævningen af momsen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Men kunne transportøren så ikke undlade at udlevere varen - frem for at udlevere varen, og så overlade momsen til sælger i DK?

Jeg kan godt se, at så skal varen jo retur og det må jo så være for sælgers regning osv så det kan være dyrere men ? Momsen kunne vel i visse fald (lad os sige et dyrt ur) være langt mere end det kostede at sende varen retur?

Det er måske noget man indgår aftale med posten om - at det altid bare er sådan, at man hænger på momsen hvis kunden ikke betaler - og så har man jo givet et krav på kunden, som det nok sjældent kan betale sig at forfølge.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)