Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af tasker (hjælp)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 77
Fra  Unikkebobler.dk Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er igang med en lille ordre med 50 skoletasker fra en producent i Kina.

Jeg var inde på en toldregner inde på SKAT, hvor jeg fandt en kategori med tasker, her indtastede jeg de tal som jeg har, med både pris på produkter og fragtpris, og der stod så at jeg har en toldsats på 3%

Så ville de sige at jeg skal tage den samlede pris og ligge 3% oven i + moms, også har jeg min kostpris? Eller er der flere afgifter som skal betales ved import?

Jeg har gennem alibaba.com fundet en producent, det er en større fabrik. Er der noget jeg skal være obs på, eller kan jeg handle i god tro når det er en større fabrik?

På forhånd tak for hjælpen!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Told beregnes fra varens pris + fragtomkostninger. Husk at du skal være importør registreret før du må importere.

Frederik Mortensen:
Er der noget jeg skal være obs på, eller kan jeg handle i god tro når det er en større fabrik?

 Først og fremmest at der ikke er tale om kopi vare. Er det lædervare er der vist nogen om at nogle garveri kemikalier er forbudte i EU.

 

Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 77
Fra  Unikkebobler.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Jeg har ikke CVR lige nu, men er igang med at få det.
Når jeg har fået mit CVR, er det så nemt at blive registreret?

Med hensyn til tasken, så er der ikke læder, men rent stof og gummi som der bliver brugt.
Det var mere med hensyn til kvaliteten på de produkter man bestiller dernede fra?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Mortensen:
Når jeg har fået mit CVR, er det så nemt at blive registreret?

Det kan du gøre samtidig med CVR registreringen, det kræver kun en afkrydsning. Vælg SKATs sikkerhedsstillelse ordning.  

Mht. gummi kan det være problematisk da det kan give allergi. sprøg evt. hos miljøstyrelsen om der er regler vedr. gummivare.

Det er jo umuligt at sige nogen om kvaliteten, men det er vigtigt at huske på at kinesere har en nogen anden opfattelse af kvalitet end vi har i vesten.

mange får vareprøver hjem for at få et indtryk af kvaliteten, andre bruger inspektionsfirmaer ude på fabrikken.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)