Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af reelle ejere

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer et mit driftselskab igennem mit holding selskab, og jeg skal i driftselskabet registrere reelle ejere, hvilket jo er mit holdingselskab der er det. 
Når jeg går ind på virk og logger ind på mit holdingselskab så kan jeg nemt sætte kryds i at jeg personligt er reel ejer af holdingselskabet. Men når jeg logger ind på mit driftselskab kan jeg IKKE sætte kryds i at mit holding selskab er reel ejer. Den skriver automatisk at mit holding er registreret som legal ejer, og det kan jeg på ingen måde ændre i selvom jeg trykker på "rediger". afkrydsningsfeltet med reelle ejere kommer slet ikke frem. 
Hvordan ændre jeg mit holding selskab fra at være registreret som legal ejer til reel ejer af driftselskabet??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

projectone:
Hvordan ændre jeg mit holding selskab fra at være registreret som legal ejer til reel ejer af driftselskabet??

Dit holdingselskab er den legale ejer af drift og du er den reelle ejer af drift. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Reel ejer er den eller de ejere (personer) som ultimativt sidder med betydelig indflydelse (i denne sammenhæng over 25 % ejerandel). Dette er IKKE dit holdingselskab. Dit holdingselskab er legal ejer (=direkte ejer) og da du personligt ejer aktierne i holdingselskab er du dermed REEL ejer af både drift og holding og skal derfor registreres som sådan. Hvis ikke dette er på plads kan det kun gå for langsomt, da registreringsfristen herfor var 1. december 2017.

BONUS info: I dit holdingselskab er du personligt både reel og legal ejer.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

projectone:
Hvordan ændre jeg mit holding selskab fra at være registreret som legal ejer til reel ejer af driftselskabet??
 

Dit holding skal ikke ændres - FRA legal til reel - det skal ændres ved at blive ved med at være legal ejer men have tilføljet DIG som reel.

Du skal ind under eksisterende ejer og der tilføje ny ejer - og så kryds i reel - og dig selv som reel mens legal står forsat som legal - i drift -

OG samme i holding hvor du er både legal og reel som person  men start med at gå i ekstisterende og derfra tilføj ny og kryds i reel ejer når du vælger ny

Og ja det haster givet en del https://johnhannover.blogspot.dk/2017/06/ejerregistre.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)