Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Siden er kodet i PHP

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.byplakat.com Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at købe en hjemmeside der er kodet i PHP - altså ikke en Wordspress, Joomla eller lignende side.

Er der umiddelbart nogle ulemper ved det rent seo-mæssigt? Er det sværere at få gode placeringer på Google og hvad siger de gængse seo-firmaer til at skulle arbejde med en sådan side.

Vil med glæde modtage lidt respons på disse spørgsmål. :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen ulemper ved at benytte en side der "kun" er kodet i PHP og som ikke er et gængs CMS. Nogle gange kan det godt være nemmere at arbejde med den "rå" kode da der ikke er nogle restriktioner som man skal forholde sig til.

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Der er ingen tekniske udfordringer ved at arbejde i rent PHP - Søgemaskinerne favoriserer ikke sider baseret på deres CMS system eller sproget de er kodet i.

Det eneste du skal være opmærksom på, er at det kræver programmeringsevner for både dig og SEO firmaet at foretager de ændringer du gerne vil have. 

Hvis det SEO firma du vælger arbejder på timebasis skal du være opmærksom på de mere simple ting godt kan tage lidt længere tid, hvis de ikke er kodet ind i backend systemet (hvis der er et backend system).

Jeg derfor råde til at gøre tydeligt opmærksom på, at den ikke er bygget på en typisk CMS system og høre om firmaet stadig kan håndtere opgaven samt, hvilken betydning det får for, hvordan de benytter tiden.

/Martin Sølberg

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre er inde på, er der basalt set ikke nogen SEO-mæssige ulemper ved at bruge et custom PHP-system frem for WordPress, Joomla m.fl. (jeg bruger selv et custom CMS til mine hjemmesider).

Det væsentlige er "outputtet" - det indhold der leveres til browseren, og som kan læses/ses af brugere og søgemaskiner. Lige så væsentligt er det, hvordan koden performer (yder koden det optimale?).

Det du skal fokusere på er, om PHP-koderne giver dig mulighed for at levere det output, som er grundlaget for den tekniske del af SEO, f.eks.:

  • er PHP-koden velskrevet og yder den det, den skal eller er det en omgang "spaghetti-kode" (dysfunktionel og dårligt opbygget amatør-kode)?
  • giver systemet dig mulighed for at oprette nye sider, skrive/redigere sidetitler, meta-beskrivelser osv.?
  • giver systemet mulighed for at benytte Schema-tags, Open Graph-tags og andre social media-tags?
  • er systemet optimeret, så indholdet indlæses hurtigt?
  • har du kontrol over HTML-strukturen og CSS, så du kontrollerer den semantiske HTML-struktur og understøtter "RWD" (mobilvenligt webdesign)?

Det er spørgsmål som ovenstående, du skal undersøge og have svar på, før du kan tage stilling til fordele/ulemper ved PHP-koden.

Jeg vil forslå dig at få en kyndig webprogrammør til at gennemgå og sige god for koden, før du køber hjemmesiden - eller få vedkommende til at give dig et estimat på, hvad det vil koste at kode et nyt system.

Hvis ikke det er muligt, så vil jeg foreslå dig at lade være med at købe noget, du ikke ved hvordan fungerer (du kan hurtigt komme i en situation, hvor du smider gode penge efter dårlige - især hvis hjemmesidens "backend" skal kodes helt om).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)