Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leder efter ny bank - Nogle gode forslag?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Min nuværende bank (Handelsbanken) er begyndt at tage 2500,- ex moms årligt for en almindelig driftskonto til virksomhed. Udover dette rammer de negative renter (-0.5% pa.) til marts.

Er der nogen, der har en bank der er mere erhversvenlig?

Hilsen Nicholai

Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicholai, 

Det var halvpebret. 

Vi har rigtig gode erfaringer med Jyske Bank og har været der i flere år. Den negative rente kommer du nok ikke udenom, vi giver 1000,- årligt for både kort, konto og netbank :-).  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

danza:
Det var halvpebret. 

Det kommer da helt an på hvad man får for pengene, f.eks lavere betalings gebyre og eller gratis netbank.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

9 ud af 10 banker tager i den størrelses orden idag - Negativ rente kan du evt komme uden om ved at binde alt over det grænse du har til 0 i f.eks. bare 3 mdr hvis muligt

Du kan se priser her for en række af de helt store og flere små - men du skal ikke regne med, at det er let at skifte til gratis idag https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html 

Net IVS facebook og UIV har masser af debatter men de fleste svar er fra nogen der fin "bank" for over et år siden og endnu måske har det gratis - hvor nye i samme bank, helt som du - rammes - og så nævnes i øvrigt nogenlunde samtlige pengeinstitutter på samme tid for det gode og det dårlige helt vilkårligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville prøve SparNord eller Nordfyns Bank -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

og så kan tråden få endnu mere værdi hvis du melder tilbage NÅR du har fundet din nye bank og hvad du fik for priser idag

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Danske Bank har ikke minus renter hvis du har mindre 2mio.

Jeg anbefaler klart danske bank.

Flyttede over til dem fra Nordea.

Nordea tømte min kasse beholdning med deres minus renter

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver der henvist til nogle debatter rundt omkring, som jeg har fulgt med omkring på sidelinjen.

Jeg kender meget til bankerne og hvordan de driver deres forretningsmodel. Generelt er der ikke interesse fra bankerne i at have IVS kunder uden at der betales gebyrer. Dette skyldes at bankerne har en risiko forbundet med hver kunde samt ifølge lovgivningen skal gøre en række af procedurer for at opfylde hvidvaskningsloven og tilfredsstille Finanstilsynet. 

Men hvordan bankerne opfatter dig er også meget individuelt fra enkelte kunder. Især inde i facebook grupperne er der flere, som nævner forskellige priser eller ting som de har fået af vide af banken. Årsagen til dette er at bankerne indplacerer dig efter dit samlet engangement, din historisk performance og dit generelle forhold til banken.

Bankerne vil gerne have alle kunder til at betale gebyrer, da de så kan tjene på kunderne, hvilket er forståeligt. Men hvis du har andre produkter hos banken, som de kan tjene på, så er de ofte villige til at forhandle/fjerne gebyrer eller negativ rente. 

Så hvis man står og skal vælge bank, så prøv at tage dine personlige forhold med. Hvis du har realkreditbelåning til lejlighed/villa, så vil banken ofte fjerne gebyrerne andre steder for at fastholde en som kunde, hvis de har tillid til dig. 

Det næste gode råd er at forstå banken. Folk brokker sig meget rundt omkring hvorfor de skal det ene og det andet eller hvorfor det koster. Snak med bankrådgiveren omkring det, således du forstår det. Hvis du foratår det fuldt ud, så kan du måske argumentere din sag for det skal være anderledes. Bare fordi der står et gebyr eller en sats på hjemmesiden betyder ikke at det skal være den man ender med. Det er til forhandling også selvom bankrådgiverne forsøger at undgå det. Bare husk aldrig at være for grådig. Bedre at have banken med dig end mod dig. 

Så tag fat i nogle forskellige banker samt sammenhold dem. Vælg den der er billigst, men samtidig også mest åben/ærlig i forhold til den virksomhed du vil drive.

Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det lyder godt nok dyrt. Men mange banker er også begyndt at proppe flere febyrer på at oprette bankkonti til firmaer, nogle helt op til 5.000 kr. - bare for at starte en konto, hvilket jo er lovpligtigt for selskaber. Det er sindsygt. :P Nu er det pludselig ikke ligeså attraktivt med IVS'er som tidligere.

Jeg har dog også hørt godt om Nordfyns Bank - Kender endda en del der har fået nogle nemme lån gennem dem. Med nemme, mener jeg naturligvis stadig fornuftigtige, men man hører jo skrækhistorier hvor banker bare smækker døren i når de hører "lån", specielt til nye kunder. :P

Privatlån og finansiering med tilbud på billige kviklån, forbrugslån el. at låne penge let og nemt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)