Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til Norge, men afhentning i Dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 18
Indlæg ialt: 7
Fra  Frederiksen Fly Rods Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg har en kunde der gerne ønsker at købe til sin Norske adresse, men for at undgå porto kan kunden afhente produktet hos mig i forbindelse med et besøg i DK.

Kan jeg stadig lave en faktura uden moms, selvom salget jo efterhånden minder lidt meget om salg i DK.

Ser frem til svar fra jer

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperFre:
Kan jeg stadig lave en faktura uden moms, selvom salget jo efterhånden minder lidt meget om salg i DK

I princippet ja, men det er meget risikabelt da du hænger på momsen hvis varen ikke udføres fra EU korrekt.  For at udførsels sker korrekt skal der laves toldpapirer og køber skal forbi et toldsted før varen forlader DK.  For at lave toldpapirerne skal du have fat i et firma som kan lave dem for dig, prøv f.eks Fortoldningbutikken.

Min konklusion er at det nok næppe kan betale sig økonomisk, men det afhænger jo af transportomkostningerne der spares.   

 

Tilmeldt 11. Feb 18
Indlæg ialt: 7
Fra  Frederiksen Fly Rods Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar. jeg fik lige bekræftet min tanke om at det nok næppe er fordelagtigt.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperFre:

Hej, Jeg har en kunde der gerne ønsker at købe til sin Norske adresse, men for at undgå porto kan kunden afhente produktet hos mig i forbindelse med et besøg i DK.

Kan jeg stadig lave en faktura uden moms, selvom salget jo efterhånden minder lidt meget om salg i DK.

Ser frem til svar fra jer


Det bør du ikke gøre - ikke uden at kunne vise at varen har forladt DK. din kunde kan få toldkvittering når DK forlades med varen - og du kan modtage denne og så refundere momsenkreditnota, men du skal ikke lave faktura uden moms og udlevere en vare i DK

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)