Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsrefusion af computerudstyr over 13.200(iMac til 23.999) i Dinero.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 11. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Fra  3rd Eye Productions IVS Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i december måned købt en iMac til 23.999 inkl. moms til mit IVS. Når jeg i Dinero prøver at bogføre fakturaen, så prompter den at det skal registreres som et anlægsaktiv i stedet da værdien overstiger 13.200. Når jeg gør det, så kan modregner den ikke moms. Hvad er det jeg gør forkert? Kan man ikke modregne moms af anlægsaktiver


Med venlig hilsen


Alex Luka

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det bør man kunne.
Alternativt, kan du bruge kassekladden, til at bogføre i, og selv vælge momskode.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg hurtigt ser det - så bogfører du hele købet på 51020 som er med moms  mod bank or whatever

så flytter du det som afskrives - 25% på konto 8020 i drift - afskrivninger (uden moms) for at få beløbet som udgift og modpost konto 51060 - årets afskrivning

Det forudsætter du er sikker på skat ikke mener du bruger manskinen privat også - hvad de generelt gør hvis den står i hjemmet. Hør de det så skal momsen deles i forholdet  - her godkender skat normalt bare 50/50. Står den eksterne er det ikke aktuelt.

Jeg har kun lige set Dinero hurtigt her, så jeg ville hellere du spurgte deres support

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)