Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning eller konkurs??

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:

Du er interesseret i at DU skal lide så lidt last som muligt, men helt ligeglad med dine kreditorer? Flot :-( .

Det var de et noget uartigt indlæg, for noget der sagtens kan være en situation hvor tingene er vokset personen over hovedet.

Det virker som en virksomhed der hvis tingen gøres ordentligt kan blive solidt, og som ikke har indikeret at stikke fra aftaler.

Det kan være dyrt uanset hvad Mimi (666=djævledyrkning) laver fremadrettet. Tingene skal først og fremmest udsættes i skifteretten, og det er værd at finde en revisor som ikke først skal have lærerbøgerne frem for at læse op på procedurer. Det lyder til at der er meget der skal rettes op og det er ret stringent omkring aktionærlån, så du er nødt til at betale folk der ved hvad det er.

Du skal nok også afdække om du skal regne med 5000kr eller 50000kr til revisor!

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en træls situation, som du er havnet i.

Du skal være opmærksom på, at for at komme ud af tvangsopløsningen, skal revisor afgive en erklæring om 2 forhold:

- selskabets kapital skal være intakt

- du må ikke have lånt penge af selskabet

Som situationen er lige nu, har du jo lånt penge af selskabet. De penge skal tilbagebetales for at revisor kan afgive erklæringen. 

Men SKAT vil stadig kræve, at du bliver beskattet af de penge du har lånt - tilbagebetaling ophæver ikke skattepligten.

Jeg vil anbefale dig, at du sætter dig sammen med din revisor, og får lagt en plan for hvordan I håndterer situationen. Han kender tallene og den konkrete situation, og kan derfor bedre rådgive dig om vejen frem.

Tilmeldt 13. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle,

Tak for jeres svar og synspunkter-jeg har læst dem alle grundigt.

Jeg vil lige tydeliggøre at jeg på ingen måder er ligeglad med de leverandører jeg skylder penge-og jeg har som sagt betalingsaftaler med dem alle. Jeg er ked af hvis nogen har fået opfattelsen af at jeg kun tænker på mig selv og penge-jeg prøver at rette op på det der er gået galt.

Jeg har lige haft kontakt med min revisor og han virker til at være en der har styr på dele og meget erfaring, så ham beholder jeg. Vi har kontaktet erhvervsstyrelsen og der er ikke blevet tildelt en likvidator endnu, hvilket er godt. Vi er startet processen med at kunne fortsætte med virksomheden, så en konkurs er ikke længere aktuel. Jeg er klart interesseret i at fortsætte og få betalt de penge jeg skylder, så forhåbentlig får vi løst den her situation. 

Jeg vil fremover tage hjælp af en revisor til årsrapport, moms, skat og lign. Jeg tænker at det helt klart er pengene værd, at ha en revisor tilknyttet sin virksomhed.

Mange hilsner Mimi

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mimi666:

Hej alle,

Tak for jeres svar og synspunkter-jeg har læst dem alle grundigt.

Jeg vil lige tydeliggøre at jeg på ingen måder er ligeglad med de leverandører jeg skylder penge-og jeg har som sagt betalingsaftaler med dem alle. Jeg er ked af hvis nogen har fået opfattelsen af at jeg kun tænker på mig selv og penge-jeg prøver at rette op på det der er gået galt.

Jeg har lige haft kontakt med min revisor og han virker til at være en der har styr på dele og meget erfaring, så ham beholder jeg. Vi har kontaktet erhvervsstyrelsen og der er ikke blevet tildelt en likvidator endnu, hvilket er godt. Vi er startet processen med at kunne fortsætte med virksomheden, så en konkurs er ikke længere aktuel. Jeg er klart interesseret i at fortsætte og få betalt de penge jeg skylder, så forhåbentlig får vi løst den her situation. 

Jeg vil fremover tage hjælp af en revisor til årsrapport, moms, skat og lign. Jeg tænker at det helt klart er pengene værd, at ha en revisor tilknyttet sin virksomhed.

Mange hilsner Mimi

 Yes way to go - håber i sammen finder en god løsning - Du kan jo holde os orienteret om hvordan det endte - god vind

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)