Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håber i kan hjælpe mig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen
Det startede med jeg startede min egen restaurant hvor jeg solgte nogen lækre fødevare med specielle dressing.
Jeg ansatte en der var nykommet til Danmark
Han havde været her i landet cirka 1 år .
Han arbejde hos mig i et helt år efter det vælger han at tag den forretning lige ved siden af mig hvor han har kopieret hele mit menu kort og gjort tingene billiger samme dressingen og salatbar og det hele han har ødelagt meget for min omsætning hvad kan man gøre

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er fri konkurrence i Danmark.

Men jeg tror ikke han må kopier dine ting hvis du har patent på det

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

En restaurant har næppe patent på dressinger mv. og du har formentlig ikke udarbejder en konkurrenceklausul i kontrakten, så er der ikke meget at gøre. 

Tag fat i en advokat og få dem til at sende et brev til ham omkring at i beder ham om at ændre menuen og kopiere din restaurant ellers vil han ryge i retten. Selvom i formentlig ikke har en sag, så kan det måske få ham til at lave sit eget koncept. Desuden når han fra udlandet kender han nok ikke dansk ret særlig godt, så han tør måske ikke at tage risikoen. 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kommer til at tænke på en episode i et lokalt center for nogle år siden, hvor en konkurrent stod og råbte efter mig (på trods af at der er fire kilometer mellem vores butikker) at jeg stjal hans kunder.
Stjal hans kunder?
Nu var og er det jo ikke sådan at jeg kunne tvinge den til at handle hos mig.
De kom til mig fordi jeg og vores butik som helhed var bedre, billigere og iøvrigt er meget mere service minded end han var.
Up your game og gør det bedre end ham Vis kunderne hvorfor det koster lidt mere hos dig, hold kvaliteten, servicen og hele kunde oplevelsen på et højere niveau.
Suit down and gear up.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)