Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Double-Opt-In, hvad er lovpligtigt - hvilken tekst er lovpligtig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp.

Hvis en kunden selv tilmelder sig på end hjemmeside, er Double-Opt-In (bekræftelses mail efter tilmelding) så lovpligtig?

Persondataforordningen træder jo snart i kraft, kan man finde vejledninger til hvilken tekst man skal have stående ved tilmelding til nyhedsmails?

Pft., Thomas

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke lovpligtig at have en dobbelt Opt-in, men du skal selvfølgelig lave felter i dit MA system om hvor kunden skrev sig op, tinestamp og andre relevante oplysninger.

En subscriber skal lave en aktivt valg for at skrive sige op til et nyhedsbrev. Eks sætte et flueben i “ja tak jeg vil gerne tilmeldes nyhedsbrevet”

Mvh Mads.

Tilmeldt 14. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene

Madsvouzalis:

Det er ikke lovpligtig at have en dobbelt Opt-in, men du skal selvfølgelig lave felter i dit MA system om hvor kunden skrev sig op, tinestamp og andre relevante oplysninger.

Kan du eventuelt linke til lovteksten, den kan jeg simpelthen ikke finde. 

Madsvouzalis:

En subscriber skal lave en aktivt valg for at skrive sige op til et nyhedsbrev. Eks sætte et flueben i “ja tak jeg vil gerne tilmeldes nyhedsbrevet”

Så eneste krav et at kunden sætter et flueben og at jeg så efterfølgende kan dokumentere at tilmeldingens kilde og tidspunkt?

Mvh Thomas

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)