Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat? Næsten alt bliver beskattet.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:

Fashion-Seller:

BroncofanDK:

Iøvrigt meget modent, at give 1 stjerne til alle mine indlæg, blot fordi du ikke er enig... 
Men det fortæller jo bare alt om dig, og hvorfor man aldrig kan føre en saglig debat. Du er totalt lukket for nye input.
Im out...

Du får en stjerne fordi det du skriver er plat og ubegavet, og fordi du laver stråmandsargumenter.

CEF som uanset holdning svarer begavet og relevant får 5 stjerner. Så simpelt er det!

Så skulle jeg godt nok give mange af dine indlæg 1 stjerne, men fair nok. Jeg overlever nok :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:

Iøvrigt meget modent, at give 1 stjerne til alle mine indlæg, blot fordi du ikke er enig... 

Man kan jo mene om stjernesystemet hvad man vil - men hvis ikke det er til at angive fuldt hus når man er helt enig og synes det var godt og en når man ikke gør, så ved jeg da ikke hvad det er til?

Rent ud sagt: Du er engageret og har stor politisk interesse og din egen skarpe meninger som du jo har ret til - men forstår ofte ikke, at det kunne være andre der havde fattet tingene - måske - bedre.

Lidt som det ældre ægtepar der overværede militærparaden hvor deres søn gik som nr 3 til venstre i en kolonne på 100 mand. Konen kiggede begejstret, og skubbede så til manden og sagde "SE Hugo, vores Peter er den eneste som går i takt"

Ha en god weekend

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Rent ud sagt: Du er engageret og har stor politisk interesse og din egen skarpe meninger som du jo har ret til - men forstår ofte ikke, at det kunne være andre der havde fattet tingene - måske - bedre.

Det er da godt at du er en af dem der kan se at kejserne HAR bukser på, og at vi lever i landet med verdens klogeste, smukkeste og gladeste mennesker. Det er da godt at du bestemt ikke har skyklapper på, og kan leve i visheden om at mennesker i andre lande er småt begavede og bare ikke har fundet ud af hvor perfekt det danske samfund er.

Det er godt at vi ikke behøver at bekymre os om at vi de seneste 40 år er tredje ringest i OECD med udvikling i industribeskæftigelse med et tab af 2/3 af arbejdsstyrken. Det er virkelig god at vi har sådan et fantastisk forretningsklima at vi bare vælter i store successrige virksomheder skabt af de mennesker der for nærværende er på arbejdsmarkedet. Det er da virkelig dejligt at vi ikke forlader os på virksomheder der var succesrige før det fantastiske velfærdssystem blev gennemført. Det er også fantastisk at en dansk virksomhed kun skal forrente investeret kapital med 72½% mere for at de der investerer får ligeså meget ud af det som i Holland, Belgien... forudsat selvfølgelig at de ikke falder i den uheldige gruppe hvor de har mindre end 10% af kapitalen.

Det er godt at du kan se kejserens bukser!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

Cookie - John Hannover:
Rent ud sagt: Du er engageret og har stor politisk interesse og din egen skarpe meninger som du jo har ret til - men forstår ofte ikke, at det kunne være andre der havde fattet tingene - måske - bedre.

Det er da godt at du er en af dem der kan se at kejserne HAR bukser på, og at vi lever i landet med verdens klogeste, smukkeste og gladeste mennesker. Det er da godt at du bestemt ikke har skyklapper på, og kan leve i visheden om at mennesker i andre lande er småt begavede og bare ikke har fundet ud af hvor perfekt det danske samfund er.

Det er godt at vi ikke behøver at bekymre os om at vi de seneste 40 år er tredje ringest i OECD med udvikling i industribeskæftigelse med et tab af 2/3 af arbejdsstyrken. Det er virkelig god at vi har sådan et fantastisk forretningsklima at vi bare vælter i store successrige virksomheder skabt af de mennesker der for nærværende er på arbejdsmarkedet. Det er da virkelig dejligt at vi ikke forlader os på virksomheder der var succesrige før det fantastiske velfærdssystem blev gennemført. Det er også fantastisk at en dansk virksomhed kun skal forrente investeret kapital med 72½% mere for at de der investerer får ligeså meget ud af det som i Holland, Belgien... forudsat selvfølgelig at de ikke falder i den uheldige gruppe hvor de har mindre end 10% af kapitalen.

Det er godt at du kan se kejserens bukser!

. Halleluja for at sige det venligt. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:

Cookie - John Hannover:
Rent ud sagt: Du er engageret og har stor politisk interesse og din egen skarpe meninger som du jo har ret til - men forstår ofte ikke, at det kunne være andre der havde fattet tingene - måske - bedre.

Det er da godt at du er en af dem der kan se at kejserne HAR bukser på, og at vi lever i landet med verdens klogeste, smukkeste og gladeste mennesker. Det er da godt at du bestemt ikke har skyklapper på, og kan leve i visheden om at mennesker i andre lande er småt begavede og bare ikke har fundet ud af hvor perfekt det danske samfund er.

Det er godt at vi ikke behøver at bekymre os om at vi de seneste 40 år er tredje ringest i OECD med udvikling i industribeskæftigelse med et tab af 2/3 af arbejdsstyrken. Det er virkelig god at vi har sådan et fantastisk forretningsklima at vi bare vælter i store successrige virksomheder skabt af de mennesker der for nærværende er på arbejdsmarkedet. Det er da virkelig dejligt at vi ikke forlader os på virksomheder der var succesrige før det fantastiske velfærdssystem blev gennemført. Det er også fantastisk at en dansk virksomhed kun skal forrente investeret kapital med 72½% mere for at de der investerer får ligeså meget ud af det som i Holland, Belgien... forudsat selvfølgelig at de ikke falder i den uheldige gruppe hvor de har mindre end 10% af kapitalen.

Det er godt at du kan se kejserens bukser!

Har du nogensinde boet i et andet land end DK? Ærligt? 

Hvis DK har sådan et dårligt erhvervssystem, så er det besynderligt, at DK er det land i verden, hvor det er lettest at drive virksomhed, og alle andre lande taler om at implementere ting fra den Danske model. Hvorfor gør de det, hvis Den Danske Model er så elendig?

Du plejer at sammenligne DK med Schweiz, et land der lever af at hjælpe rige med at få deres formue i sikkerhed, en forretningsmodel, der snart møder sit endelige, men det er en anden sag. Holland har det på samme måde!

Det er da klart at 2/3 dele af den industriellebeskæftigelse har forladt DK, det er jo hovedparten produktion, som er flyttet til lavprislande med lavere løn. På samme måde som det er sket i mange andre lande med høje lønninger. 

Man kan ikke både have høje lønning, et godt velfærdssystem og samtidig en masse jobs som kræver absurt lav løn, f.eks i produktionen, fordi efterspørgslen altid handler om pris! Tingene hænger sammen sjovt nok.

Og Holland er et okay land at sammenligne DK med, men tjek lige indkomsten og levestandarden i Holland med DK, der er stor forskel. Lønnen er ligeledes lavere...

Og Belgien er et af EUs lavprislande, hvilket levestandarden også afspejler.

Hele denne diskussion er så unuanceret og fakta forladt, at det er helt komisk. Der sammenlignes æbler med bananer og legetøjs soldater, og så konkluderes det, at DK har dårlige forhold, og mulighederne i DK er dårlige.

Faktum er bare, at Danmark er et land med sølle 5,7 mio indbyggere, og hvis vi tager størrelsen i betragtning, og sammenligner med nogle af de andre lande i EU og resten af verden, så går det vist ikke så skidt i den lille andedam, som der bliver anfægtet i denne tråd.

Prøv at tjekke arbejdsløsheden i Frankrig, England, Spanien, Italien mm, eller tjek hvor mange mennesker der dobbeltj obber i Tyskland, Tjekkiet eller Polen. 

Eller tjek folks rådighedsbeløb, muligheder, velfærdssystemer, sundhedssystemer mm i disse lande, og sig bagefter at de er bedre stillet end i DK.

Verden er ikke sort/hvid, men jeg skal love for, at den forskrues en del i denne tråd.

Og til dem der mener, at det jeg skriver er forkert, søg udenlands og arbejd, bare 2-3 år, så vil I opdage, at græsset langt fra altid er grønne på den anden side, nærmest tværtimod...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja jeg har i alle fald været i best og haft min gang ugentligt i 9 EU landes selskaber + Schweiz Tyrkiet, Indien, Bangladesh, Kina og Hong kong (jeg har i mit liv siddet hvad der omregnet svarer til ca 1,5 år x 24 timer i fly fra jeg var 18 til 65 så lidt har jeg rejst trods alt)- og der er fordele at hente når varene leveres i det land man opererer fra, men det er ikke fordi det er lettere at drive selskabet de steder

Jeg kender også ret godt til levestandarden og der er som ikke det store at råbe hurra for heller, set i forhold til DK

Det er heller ikke korrekt at vi har tabt 2/3 af arbejdsstyrken. Vi har den noget nær laveste arbejdsløshed og stigende beskæftigelse med ca 2.7 mio i arbejde - herunder 1,9 mio i virksomheder (som omfatter både private og offentlige MEN VIRKSOMHEDER = ikke forvaltning og adm som er på ca 865.000) https://www.dst.dk/da/Statistik/nyt/NytHtml?cid=18223 

Det er heller ikke korrekt som mange tror, at alle rige flytter ud af DK. Det gør ganske få rent faktisk. De fleste bliver boende hvis ikke de netop er i arbejde i udlandet af praktiske årsager. Nogle flytter givet for skattely, men det er få. Det kræver også meget stor formue eller løn/overskud før det betaler sig. 

Man kan givet med stor formue og løn have fordel af selv lande tæt på som UK og Schweiz men man skal være rig før det rigtig bonner ind, for bolig koster noget helt andet end i DK, og leveomk. i f.eks Schweiz er skyhøje

Det er heller ikke sådan at virksomheder i stort tal forlader DK eller etablerer sig i udlandet af skattemæssige årsager. Det er i al væsentlighed af salgs og markedsmæssige årsager - eller fordi de har arbejdstung produktion, hvor det kan være en fordel at operere i lavtløns lande, men her sker udflagning i højere grad ved at ting outsourses (som at Bestseller producerer tøj i Asien osv)

Det er helt klart, at løntung virksomhed har vi prist os ud af ved høje lønninger som jo i sagens natur også skal være høje med ca 37% i skat i snit for alm. lønnet arbejde - så skat ER høj i DK og HAR betydning


Snarere får vi faktisk en række nye selskaber til DK Apple med 166.000 m2 - google på vej - microsoft m.fl. Det er i høj grad baseret på den store forsyningssikkerhed der er elmæssigt i DK sammen med mulighed for grøn profil i vedvarende energi og meget andet - men det skyldes også gode uddannede folk og almene vilkår. 

Faktisk har DK en række meget store stærke internationale virksomheder, langt over hvad man kunne forvente af et land med knapt 6 mio. Man kan sammenligne med Los Angeles - eller stor Birmingham og Bristol sammen. Tænk i Mærsk, Novo, ISS eller nyere som Vestas - Bestseller m.fl Mange naturligvis med internationale ansatte i stor skala - men som danske og i høj grad med til at skabe det jo faktisk STIGENDE bruttonationalprodukt på linje med mange sammenlignelige i EU (Sverige over men de har fordel af bla. lav SEK i flere år) - Vor stigning ligger fuldt på Euro områdets snit.

I marts sidste år betalte DK sit sidste store udenlands lån af - og blev for første gang siden 1834 uden nettogæld til udlandet. Det peger heller ikke på den store deroute trods alt.

Vi kommer sikkert til at få mange problemer grundet lande med meget lav løn og svage krav til sikkerhed mm når vi taler produktion - der kommer sikkert til at være lande der overhaler. Mit point er blot, at det IKKE er det korrekt billede, at de rige personer og firmaer forlader den synkende skude, og ikke er korrekt heller at DK er specielt iværksætter uvenligt. ALLE store undersøgelser - verdensbankens m. fl  placerer DK ganske højt (normalt mellem 4-5 pladsen) i verden http://nordic.businessinsider.com/the-9-best-countries-in-the-world-to-start-a-business-2017-3/ 

VIST kan vi arbejde for at skat skal ned - uanset vi synes det alene skal være i top eller bund eller fordelt, eller at biler koster for meget osv og vist kan og SKAL der da givet effektiviseres og smartes til, også i det offentlige - men der er ingen grund til at se os selv som røven af 4 division, for det er vi så langt fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

God indspark!

Dertil kommer, at det med hele tiden at skulle sætte selskabsskatten ned, er et nul spils game, hvor alle blot bliver fattigere, fordi det i sidste ende er meget få kæmpe giganter, som tjener på dette. 

For det alle glemmer i kalkuleringen er, at når selskabsskatten nedsættes, kræver det mindre at lave en god forretning, dvs priserne på produkterne falder tilsvarende, og i sidste ende giver det øget konkurrence, hvor alle får mindre ud af det.

Og så kan man ikke lave et land ved at tage det bedste fra alle andre. Det bedste fra Schweiz, det bedste fra Holland, det bedste fra Tyskland osv. For folk glemmer igen, at hvis DK gjorde dette, så har DK ikke de samme forudsætninger, som gør, at det fungerer godt i Schweiz eller Holland. 

Dermed ikke sagt, at man ikke skal forsøge at optimere DK og forholdene, men man er satme naiv, hvis man tror, at man "bare" kan kopiere det bedste. For DK tjener ikke kasse på skattehemmeligheder, som Schweiz gør, og dermed er der allerede et kæmpe minus i forhold til at få modellen i Schweiz til at fungere i DK.

Dertil kommer alle de kulturelle forskelle, forsyningssikkerheden, som John er inde på, infrastruktur, strukturen i det offentlige osv. 

Som jeg skrev allerede i mit første indlæg, så er den her debat så nuanceret og kompliceret, at man ikke "bare" kan kigge på et punkt og lave det om, da det har store konsekvenser andre steder. Konsekvenser, som kan være svære at forudse, før de opstår, hvis ikke man gør sit forarbejde meget grundigt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og med selskabskat må man ikke glemme den sammenhæng der er til udbytteskat. 

idag er selskabsskat 22% og - udbytte skat først 27% og så 42%. Hvis man først betaler 22% selskabsskat og så 27% udbytteskat af reste så svarer det til alm budskat samlet (ca 41%) og når man komme op i 42% så svarer det til 56% = topskat ret præcist. 

Det er helt bevidst, for ellers ville man kunne tage udbytte i stedet for løn som virksomheds ejere - og i princippet kunne man dermed - hvis selskabsskatten gik ned til 15% få sænket topskat - helt uden overgrænse for alle selvstændige og alle der kunne vælge udbytte frem for løn, med 7-8%

Med andre ord - en sammen hæng som kan betyde, at mindre selskabskat skal følges af højere udbytte skat f.eks  (da man sænkede den høje fra 45% til 42% så var det fordi topskatten gik ned - og så kunne udbytteskat gå med ned)

Mange sammenhæng som ikke gør det så let

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)