Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms spørgsmål

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Aug 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Smarthave.dk Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg er meget forvirret ift. moms.

Min leverandør er fra sverige og jeg køber fra min leverandør eksklusiv moms og sælger inklusiv moms på min danske webshop. Han skrev i starten at får at handle med dem, skulle jeg momsregistreres. Hvorfor? når jeg ikke omsætter for over 50.000 kr og ikke har en forventning om det, her de først år? Er det min leverandør der er galt på den, eller har han ret?

Mvh. Mads

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi de kan ikke sælge dig uden moms, hvis du selv ikke er i momsordningen, logisk.

Tilmeldt 9. Aug 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Smarthave.dk Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Fordi de kan ikke sælge dig uden moms, hvis du selv ikke er i momsordningen, logisk.

Ok, så min leverandør er korrekt? og jeg skal indberette moms?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads.mhenriksen:
jeg er meget forvirret ift. moms.

Det kan da kun være fordi du overhoved ikke har sat dig ind i helt fundamentale momsregler.  Hvorfor overhoved starte firma, når du ikke en gang forventer at omsætte for over 50.000 DKK de første år ?

Mads.mhenriksen:
får at handle med dem, skulle jeg momsregistreres

Mange firmaer handler kun B2B, i Danmark giver det den fordel at man ikke er underligt købelovens bestemmelser.

Mads.mhenriksen:
Er det min leverandør der er galt på den, eller har han ret?

Han far fuldstændig ret, Handel med firmaer fra andre EU lande er momsfri såfremt begge har et gyldigt moms nr.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dine salgsfaktura skal indeholde moms, skal du også være momsregistreret,

Du skal indberette import-købsmoms (i sidste ende bliver det medregnet og ender på 0) og salgsmoms (25%).

Det er altid godt at være momsregistreret, så du kan trække moms fra dine indkøb i DK.

Tilmeldt 9. Aug 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Smarthave.dk Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Mads.mhenriksen:
jeg er meget forvirret ift. moms.

Det kan da kun være fordi du overhoved ikke har sat dig ind i helt fundamentale momsregler.  Hvorfor overhoved starte firma, når du ikke en gang forventer at omsætte for over 50.000 DKK de første år ?

Mads.mhenriksen:
får at handle med dem, skulle jeg momsregistreres

Mange firmaer handler kun B2B, i Danmark giver det den fordel at man ikke er underligt købelovens bestemmelser.

Mads.mhenriksen:
Er det min leverandør der er galt på den, eller har han ret?

Han far fuldstændig ret, Handel med firmaer fra andre EU lande er momsfri såfremt begge har et gyldigt moms nr.

Det kunne jo være, at man har det som en lille hobby.....og mange firmaer omsætter da ikke får 50000 kr. de først år. Jeg har hørt mange, som ikke omsætter for noget de første 2 år og derefter begynder de at tjene...

Mvh. Mads

Tilmeldt 9. Aug 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Smarthave.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Hvis dine salgsfaktura skal indeholde moms, skal du også være momsregistreret,

Du skal indberette import-købsmoms (i sidste ende bliver det medregnet og ender på 0) og salgsmoms (25%).

Det er altid godt at være momsregistreret, så du kan trække moms fra dine indkøb i DK.

tænkte også godt at min leverandør havde ret, da han jo solgte til mig eksklusiv og jeg solgte inklusiv. Læste bare lige en masse opslag, hvor der stod, at man ikke skulle under 50.000 kr, så blev lidt for forvirret.

Tusind tak for svar!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads.mhenriksen:
og mange firmaer omsætter da ikke får 50000 kr. de først år. Jeg har hørt mange, som ikke omsætter for noget de første 2 år og derefter begynder de at tjene...

Du kander da vist ikke betydning af omsætning og fortjeneste!   Man kan sagtens have en stor omsætning uden at have nogen fortjeneste, 

men der er næppe nogen virksomheder der ikke har nogen omsætning i 2 år ;-) 

 

Tilmeldt 9. Aug 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Smarthave.dk Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Mads.mhenriksen:
og mange firmaer omsætter da ikke får 50000 kr. de først år. Jeg har hørt mange, som ikke omsætter for noget de første 2 år og derefter begynder de at tjene...

Du kander da vist ikke betydning af omsætning og fortjeneste!   Man kan sagtens have en stor omsætning uden at have nogen fortjeneste, 

men der er næppe nogen virksomheder der ikke har nogen omsætning i 2 år ;-) 

 

Selvfølgelig ved jeg godt hvad forskellen på omsætning og fortjeneste er..... tusind tak for svar.

Fortsat god aften!

Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads.mhenriksen:

... og jeg solgte inklusiv. 

Hej Mads

Du skriver forhåbentligt slet ikke noget med moms på din salgsfaktura, nu du ikke er momsregistreret? 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)