Hej Jeg sidder og roder i Google Analytics for at undersøge, hvordan firmaets hjemmeside har performet i 2017 og hvad vi kan gøre bedre fremover. I den forbindelse kom jeg til at tænke på, om der er nogen tommelfingerregl for, hvad der er en god Gns. tid på forskellige typer sider? Jeg ved godt at der er forskel på hvad formålet er med siderne, at nogle sider gerne skal have en højere gns. tid end andre, men jeg har ikke kunnet finde nogen teorier om, hvilket tidsinterval man skal gå efter. Fx er 20 sek. lang tid for en mellemside, som skal videredirigere den besøgende til det rette interesseområde. Og er 1-1,5 min godt eller dårligt for en nyhedsside og sider som beskriver teknologier og produkter med både tekst, billeder og video? Jeg håber nogen er stødt på eller selv har udviklet nogle teorier og tommelfingerregler, som jeg kan bruge til at konkludere ud fra. Hilsen Birgitte |
Hej Birgitte,
Gns. Besøgstid er vigtigt, ja... :) Men nok ligeså vigtigt, hvis ikke vigtigere, er afvisningsprocenten? Denne skal for så vidt muligt gerne ligge under 40-35% :)
- Hvis du får det tal ned, så bør det også oftest resultere i højere gns. besøgstid...
Andreas