Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældsbrev

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at etablere et APS sammen med to andre. det er et eksisterende skuffeselskab som jeg køber mig ind og som omdannes til et aktivt driftselskab. vi indgår hver især med hver vores ejeandel (der er en ejeraftale på vej) hvor hver vore holding selskab skyder lige aktiver for XXX kr.  situationen en nu at mit holding selskab ikke er kommet på plads og der er nogle udgifter i aps der skal betales. jeg har derfor brug for at kunne give et lån (som privat person eller fra mit private enkeltmandsvirksomhed) til APS som skal betales tilbage når mit holdingsselskab er på plads og min ejeandel via holdingselskab derved er kommet ind i APS-virksomheden.  hvilke type gældsbrev skal jeg anvende i sådan en situation ? vi vil gerne undgå renter men kan vi det når der er tale om at modtager er et selskab ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør gøre det privat og lånebrevet skal bare indeholde navn på långiver og modtager + beløbet OG en markedsrente som er lovkrav = ofte 4-10% - Dertil klogt med vitterlighedsvidner og overfør beløbet via netbank så der aldrig er tvivl om det

Den med jeres holdings indskyder aktiver for xxx kr håber jeg du har helt check på-  er det som lån eller er det kapital indskud eller hvor det nu skydes ind - for det er jo ikke bare lige sådan at - Skyde ind - måske tilmed noget der kommer fra privat eller enkeltmands - der kan være goodwill beskatning og mange andre problematiker  - så som beskatning af den der indskyder osv  - i det forhold

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)