Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje sig selv ud som selvstændig, mens man er på SU

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej, jeg er uddannet elektriker og læser ligenu til maskinmester.

Jeg har indtil videre i ferier og eksamensperioder været ude at arbejde på mit gamle arbejde. Problemet ligger i at jeg hurtigt kommer over den maksimale grænse, for hvad jeg må tjene ved siden af min SU.

Jeg har selv været ved at undersøge hvilken type selskab som jeg skal starte, og er derved kommet frem til at det enten skal være en enkeltmandsvirksomhed med virksomhedsskatte-ordningen, eller at det skal være et IVS-selskab. Det skal det være så firmaets indtjening ikke skal regnes ind i min egen økonomi, men derimod primært skal være en opsparing til når jeg er færdig som maskinmester. Jeg vil selvfølgelig også udbetale løn op til maks grænsen for hvad jeg må tjene ved siden af min SU.

Jeg har læst lidt om at man skal have mindst 2 "kunder" for ellers er man bare lønmodtager. Men hvad har det af betydning? har det overhoved nogen reel betydning. Det som jeg har kunne finde frem til er bare nogle andre skatteregler men ellers skulle der vidst ikke være noget problem.

Mit spørgsmål er primært om der er noget jeg skal være opmærksom på? skal jeg have 2 kunder for at det fungerer? Vil det være smartest med et IVS eller enkeltmandsvirksomhed? 

Mvh Asbjørn

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)