Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdanne holding til drift og momsregistrering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg burde nok snakke med en revisor omkring dette, men jeg prøver lige herinde (først):

Jeg står i den situation, at jeg ønsker at omdanne et holdingselskab til en konsulentvirksomhed, altså så selskabet begynder at have drift i sig. Jeg har dog et problem ift. at selskabet skal momsregistreres. Jeg har nemlig for nogle måneder siden sendt nogle fakturaer uden moms, i forbindelse med at selskabet afholdte nogle udgifter til en revisor, som så delvist skulle viderfaktureres til nogle andre holdingselskaber. Jeg ved at mit selskab kommer til at få en omsætning på over 50.000 indenfor 1-3 måneders tid, og derfor kan jeg muligvis komme i klemme ift. omsætningsgrænsen på 50.000 indenfor en 12 måneders periode. Hvordan håndtere jeg bedst dette ift. SKAT og momsregistrering?

På forhånd tak :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du momsregistrerer bare - og da du har faktureret uden moms, så må du jo bare momsregistrere fremover nu - og så fakturer du fremadrettet med moms og har momsfradrag for dine udgifter fremadrettet og så er holding helt automatisk drift - du skal nok lige se på om ikke branchekoden skal ændres

Så længe du momsregistrerer nu i god tid inden du ved du vil ramme de 50 t - så går det fint

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, jamen så er det da meget nemt. Jeg regner i øvrigt med, i forbindelse med omlægningen at ændre selskabets navn, branchekode, formålsbeskrivelse og opdaterer vedtægter, så de passer til det nye navn og formål. Så burde jeg vist være dækket ind.

I øvrigt, tak for svar :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)