Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af medlemsskab timeshare

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Min mand har igennem sit firma købt et udenlandsk medlemsskab af Marriott's. Det er en form for timeshare med et hjemsted i Mallorca klubben. Men medlemsskabet kan bruges i hele verden.

Hvordan bogfører vi dette? Det er vel et immaterielt aktiv

Hvert år betaler vi medlems gebyr på 8000 kr. direkte til Marriott's. Hvor fa.... skal vi bogføre det henne? 

Medlemsskabet skal være muligt for alle ansatte at benytte sig af.

På forhånd stort tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes den skriger på at skaffe direkte rådgivning om hele området fra en revisor. Bogføringen er vel ikke vanskelig - gebyr bogføres på konto for gebyr  eller lave en ny MEN

Er det her så fradragsberettiget hele vejen - er det ren personalegode overhovedet . har du og din mand personlig udnyttelse - hvordan beskattes medarbejdere så af det når de benytter det osv - det er langt vigtigere spørgsmål end bogføringen, for det er da surt at pludseligt få en i nødden af skat fordi man slet ikke bare kunne trække fra og selv skulle beskattes højt af en rådighed og medarbejderne skulle xxx osv. Jeg er meget langt fra sikker på der er fradrag som selskab og tror det er meget skattekomplekst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Vi vil tage fat i revisoren og få snakket det igennem :)

Der er rigtig mange facetter her som vi skal være obs på og det er ganske rigtig æv at blive straffet for det på et senere tidspunkt.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Betina

Det hele afhænger af hvilken type af Timeshare det er:

https://tax.dk/jv/ch/C_H_2_1_6_13.htm

Udgangspunktet er at dem af personalet som stilles timesharen til rådighed skal beskattes med mindre de indbetaler hvad der svarer til markedslejen til dit selskab. Derfor er der ingen fidus i at have det i et selskab i DK. 

Tilmeldt 24. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - Tak :)
Det ender nok med at vi trækker det ud af firmaet og kører det rent privat. Vi er i gang med at snakke med revisor om det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Betina Salkvist:

Ok - Tak :)
Det ender nok med at vi trækker det ud af firmaet og kører det rent privat. Vi er i gang med at snakke med revisor om det.

det lyder slet ikke så dumt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)