Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed - der har passeret de 50.000 - svar fra en revisionskyndig ønskes

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Fra  Allerup Entreprise og Handel ApS Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har haft en omsætning på godt 100.000 i 2017 uden at have fået momsregistreret mig.

Omsætningen er fremkommet ved køb af brugte varer, auktionskøb og lidt fra udlandet som så er solgt til private.

Mon det er det mest korrekt er at indberette de første 3 kvartaler privat på min selvangivelse og så oprette en enkeltmandsvirksomhed eller et ApS der dækker 4. kvartal og frem?

Hvad med momsen? Jeg har passeret de 50.000 i oms. juni måned. Fra hvornår skal jeg begynde at lave momsregnskab? Skal jeg eventuelt starte virksomheden fra Juni eller måske bare tage hele året med for at være på den sikre side?

Hvad med overskud/underskud? Fra hvilken dato skal jeg indberette privat og hvad skal jeg indberette i virksomheden? 

Vil det være bedst at oprette en enkeltmandsvirksomhed eller et ApS (Jeg har pengene til et ApS). Skat har dog nævnt for mig at den omsætning jeg har haft ikke vil kunne hidrøre et fremtidigt selskab men at det bedre vil kunne komme ind under en enkeltmandsvirksomhed. 

Jeg ved godt at jeg er ude på et overdrev ;-) men da jeg har ligget syg i lange perioder er det først nu at jeg bliver opmærksom på det.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du står i flere problemer end bare at få det indberettet.

1) Det du har faktureret har formentlig været uden moms og nu skal du betale moms, dvs. Du mister avance.

2) Du skulle havde indberetet fra juni 2017 og frem. 

3) Du kan ikke oprette et ApS og indsætte fakturaer med bagudrettet kraft. 

4) Du har ikke kun overskredet grænsen lidt, men markant. Skat kan vælge at sende dig en afgift/bøde hvis de mener det er forsætteligt. 

Den eneste måde at komme godt ud af dette er at du selv tager fat i skat samt laver en aftale med dem i forhold til momsregistering og hvordan praksis er. De vil være langt mere hjælpsomme, hvis du selv spørg om hjælp end hvis de finder ud af det anden vej igennem.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Fra  Allerup Entreprise og Handel ApS Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har allerede snakket med dem 3 gange uden at kunne få et bindende svar.

Jeg prøver igen.

Tak for svar Smile

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Et bindende svar kan tage op til 3 måneder samt tager typisk 1-2 måneder. Du skal indbetale et gebyr og sende din dokumentation samt hvilke handlinger du vil gøre for at kunne få et bindende svar. 

I din sitaution vil jeg ikke nødvendigvis få bindende svar, men blot sikre at du har deres svar på skrift, således du kan vise at du har handlet i god tro. Årsagen til dette er at dit spørgsmål ikke er om kroner, men nærmere en praktik for at løse et problem. Skriv en mail til dem, hvor du er velforklarende samt beder om en løsning. Så bør du får svar fra en kompetent medarbejder i modsætning til når man typisk ringer til dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke et problem som kan forventes løst med et bindede svar.

Enig i at du som minimum bør lade dig registrere fra 1. juli, men afhængig af om du har haft større anskaffelser før denne dato måske endda tidligere.

Find det "rigtige" tidspunkt registrer dig og få indsendt momsangivelser for de manglende perioder. Det behøver ikke at være en større videnskab at få løst dette.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Fra  Allerup Entreprise og Handel ApS Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :-) Det lyder fornuftigt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)