Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvidevarer til lille madsted

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Fra  Thai Ná Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ved at åbne et lille madsted - grillbar størrelse - og skal indkøbe hvidevarer til køkkenet.  Vi har fået et tilbud fra en af storkøkken-leverandørerne og det er temmeligt dyrt.

Spørgsmålet  er om det kan betale sig at købe consumer-grade hvidevarer, ting som kan købes f.x. i Elgiganten. Selv med det bedste (læs: dyreste) udstyr de har ville det mindst halvere udgiften. 

Jeg er klar over at industri-versionerne nok er mere holdbare, men hvis vi kan bruge Elgigantens bare 5 år før det skal udskiftes tror jeg det vil være fint. Men det skal selvfølgeligt kunne holde til daglig brug.  Køl og frys er vel det samme.  Komfur er på gas. 

Kunne godt tænke mig at høre om der er nogen der har været igennem noget lignende, dvs. startet med forbruger-udstyr og det enten har vist sig at fungere fint nok, eller faldt fra hinanden efter en par måneders daglig brug. 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden du køber almindelige forbruger hvidevarer, bør du tjekke, om de lever op til de krav der stilles til restaurant-køkkerner. Fx mener jeg, at der er temperaturkrav til en opvaskemaskine, der bruges til fødevareproduktion, og de krav opfyldes ikke af en 'almindelig' opvaskemaskine.

Så det er ikke kun et spørgsmål om pris, men også krav til fødevaresikkerhed.

MVH

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 25. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Fra  Thai Ná Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit input.  Gælder der noget tilsvarende for gaskomfur, køl og frys, ved du det?

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en del krav til udformning og rengøring i et professionelt køkken, det er meget vigtigt at dit færdige køkken kan overholde disse standarter og krav. Da køkkenet skal godkendes af fødevarestyrelsen før du kan starte produktionen af fødevare.

Tilmeldt 25. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Fra  Thai Ná Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jeg klar over. Jeg HAR været inde på deres hjemmeside og læse deres regler og guides, og ringet og talt med dem adskillige gange, men det er altsammen meget vagt, der er ingen klare regler, alting er kun retningslinier. 

For materiale valg vil de kun sige at det skal være glatte overflader der er til at vaske, derefter vil de komme og se køkkenet før det bliver godkendt.  Det samme med håndvask - der må ikke være risiko for crosscontamination, men de vil ikke sige specifikt hvad man skal gøre for at sikre det.

Men det er jo lidt surt hvis de nu af en eller anden bureaukratisk grund ikke vil godkende det, og man skal til at rive alting ned og starte forfra. Nogen gange er fødevarestyrelsen utrolig bureaukratisk. Selvfølgelig skal fødevaresikkerheden være i top, men de kunne godt være mere klare med deres regler.

Apropos fødevarestyrelsen, de var forbi et af vores lokale asiatiske supermarkeder. Han fik en sur smiley fordi han ved et tidligere besøg havde fået en GLAD smiley - men kun havde sat den op ved fordøren og ikke bagdøren. 

Fra Låsby
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 87
Fra  SejLeg.dk Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Legetøj til seje piger og drenge - www.sejleg.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)