Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af varer uden for EU

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvordan bogfører man varer købt udenfor EU, fx Kina? Jeg har billy regnskabsprogram

Er der ikke stadig 25% moms på der kan trækkes fra? 

Mvh. Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

På konto for varekøb uden for EU - og da du er momsregistreret betaler du jo ikke moms ved importen og kan derfor jo ikke trække moms fra - det kan du ALDRIG som ren købsmoms - hvis det ikke er køb fra dansk momsregistreret hvor dansk moms fremgår

Derimod skal du bogføre 25% af varens værdi told og fragt under importmoms uden for EU og samme under købsmoms så det ikke koster dig noget

Den skal så korrigeres med de toldpapirer du modtager så den for momsperiode svarer til den importmoms told angiver til dig. 

Om Billy konto gør det automatisk ved jeg ikke, men uanset hvad skal den korrigeres til tolds tal, da de ikke svarer til de præcis 25% grundet bl.a toldkurser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Men mine kunder betaler jo stadig 25% moms, når de køber (B2C) hos mig. Så går det vel ikke op? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

MadsAAA:

Men mine kunder betaler jo stadig 25% moms, når de køber (B2C) hos mig. Så går det vel ikke op? 

hvorfor gør det ikke det Grunden til du kan trække moms fra er jo at du har betalt moms - du kan da ikke trække moms fra hvis du køber noget fra udlandet eller køber noget fra Danmark uden moms. Alt du køber uden moms har du jo IKKE betalt moms på og så kan du naturligvis ikke trække noget fra

Havde du IKKE være momsregistret så skulle du have betalt moms ved købt fra kina - den moms sparer du jo som momsregistreret

det går helt op da

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)