Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse uden kontrakt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er en 16 årig flaskedreng der ønsker at sige op på mit arbejde hos Spar.

Var i går oppe ved butikken for at aflevere en opsigelse, men blev blot bedt om at lægge den ved chefens kontor, da chefen ikke var der på daværende tidspunkt. Da jeg aldrig har afleveret min kontrakt, er dette så nok? eller skal jeg arbejde måneden ud som min kontrakt, jeg aldrig har afleveret nu siger?

har skrevet til min chef om hun har modtaget opsigelsen, men venter et svar. Vil helst gerne slippe for at arbejde eller vise mig deroppe igen, da jeg ærlig talt ikke bryder mig om dem. 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis der ikke er indgået en kontrakt mellem jer og du har afleveret opsigelsen samt ikke har kyst til at arbejde for dem, så synes jeg at du skal lad vær med at møde op. Så har de selv skabt problemet som arbejdsgiver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er nu ikke enig i de har skabt problemet- DE har jo givet den 16 årige en ansættelses aftale med ting der er aftalt - den 16 årige har undladt at give tilbage - og er det så lige arbejdsgiver der svigter - tja 
I alle fald kan de jo ikke holde den 16 årige op på ret meget, så for mig er det mere noget med ansvar

Har man sagt ja til et arbejde - bliver man så bare væk 
Jeg kan godt forstå, hvis det nu er sådan at de IKKE svarer på din opsigelse for så er de selv ude om sig, men ellers principielt, har man et ansvar for de aftaler man indgår, og skulle man behøve arbejde 2 dage mens man venter på chefen lige har tid at svare OK til opsigelse - og ved man at man gensidigt har aftalt et eller andet med måneden ud - så kan man vel godt overholde det - vil dog sige at Måneden ud vel burde være feb hvis den blev afleveret i feb - og så er der vel ikke så megen pligt. Siger blot - uanset hvad, hvis man indgår aftale må man godt overholde den og lige se til ikke bare at forsvinde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har samme holdning som Hr. Hannover. 

Det er bare surt at komme træls fra en arbejdsplads, især hvis du tager det aktive valg at blive væk den sidste måned. Du vil ikke have dem som en reference til dit næste arbejde, hvor din kommende arbejdsgiver måske spørger om de kan ringe til din tidligere chef.

Det er kun en enkelt måned, så hold den ud. Så brænder du ingen broer, og du har det godt når den måned er overstået. 

Hold ud:-)

Mvh Mads

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan være jeg læste det lidt for hurtigt. Forstod det som om at der ikke var indgået en ansættelsesaftale. Hvis der er indgået en, så bør man blive enige med arbejdsgiver omkring perioden efter opsigelsen.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal møde op. Du har lavet en aftale - og den holder man indtil andet er aftalt.

Hvad siger din far og mor?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)