Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til SKATS's afdragsordning på skattegæld?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge hoveder,

Jeg er ny og glæder mig til at lære, bidrage og få gode råd. 

Pt. har jeg en sag jeg hjælper et familiemedlem med. Der er tale om en skattegæld på omkring 600.000 i et personligt ejet enkeltmandsfirma. Der er lavet en afdragsaftale med SKAT, men det er en dyr fornøjelse med renter. Banken er på ingen måder behjælpelige i denne sag/disse tider og der er heller ingen i det private netværk der kan hjælpe med det beløb. 

Derfor er spørgsmålet: Er der nogen der kender til, eller endnu bedre, har erfaring med andre måder at låne sig til at afbetale sin skattegæld, der  vel at mærke er fornuftige? 

På for hånd mange tak!

Tilmeldt 23. Nov 16
Indlæg ialt: 29
Fra  Meier Solutions IvS Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål.

Men anbefaler dig at bruge en ordentlig overskrift. Tænk hvis alle herinde skulle bruge så meningsfulde overskrifter...

Edit: Nå, kunne lige se at overskriften blev rettet af en anden...

System og Appudvikling i Holstebro - Meier Solutions

Tilmeldt 23. Nov 16
Indlæg ialt: 29
Fra  Meier Solutions IvS Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle det være spam Cookie-John? Jeg synes det er et berettiget spørgsmål

System og Appudvikling i Holstebro - Meier Solutions

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Her får du lige mine 2 cents.

1. Cent: hvad med en ICO (Initial coin offering) noget med crypto currency, (Det kunne eks. være ca. 1.2 millioner tokens udstedt til 1 kr. pr. styk)

2. Cent: Eller alternativt kunne virksomheden få sig en kickstarter, indiegogo eller en lendino (eller hvad de nu ellers hedder).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan:

Hvorfor skulle det være spam Cookie-John? Jeg synes det er et berettiget spørgsmål

jeg kan ikke huske at have skrevet spam - men kan slet heller ikke huske spørgsmålet - og det tror jeg altså jeg ville kunne- så to muligheder. Enten er spørgsmålet ændret  eller jeg har ikke skrevet spam - men blot ændret en forklaring der ikke gav mening i overskriften . Enig i der ikke er spam i det

Jeg kan ikke forestille mig ret meget billigere rente end skats for skattegæld i øvrigt - taler vi ikke under 4% - og selv uden fradrag for den - noget der svarer til alm rente 5% og der kan jo ingen andre være med som jeg ser det. Lendino er kort generelt - og jeg ved ikke hvor hurtigt man kan afdrage 600.000 kr hvis man har fået banket en skattegæld på så meget op i sin enkeltmands - det lyder som et længere projekt desværre. Kickstarter til skattegæld for privatperson ser jeg heller ikke lige muligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan, tusind tak for din feedback. Jeg er brand-ny herinde og tager imod alt feedback med kyshånd, da bare det at kategorisere indlægget var en udfordring. 

Hvordan ville du skrive en overskrift der passer til både mit spørgsmål og dette forum? 

Mange tak,

Nille

Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Lurks, 

Tak for dit svar. Jeg ville ønske jeg forstod det du skrev. 

Mvh. N

Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar. jeg har ikke ændret noget i teksten, men gør det gerne hvis titel og tekst ikke er passer eller er passende herinde. 

Grunden til at jeg leder efter et altrnativ til SKAT, er for at fjerne den usikkerhed og mentale belastning der ligger I at der fra SKAT's side lige pludselig kan ændres i aftalen eller at man fra deres side kunne vælge at lukke virksomheden ned. 

Selve afbetalingen er der ingen problemer i, der er fast betalt 8500 dkk mdt. de seneste år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

NDM:

Hej John

Tak for dit svar. jeg har ikke ændret noget i teksten, men gør det gerne hvis titel og tekst ikke er passer eller er passende herinde. 

Grunden til at jeg leder efter et altrnativ til SKAT, er for at fjerne den usikkerhed og mentale belastning der ligger I at der fra SKAT's side lige pludselig kan ændres i aftalen eller at man fra deres side kunne vælge at lukke virksomheden ned. 

Selve afbetalingen er der ingen problemer i, der er fast betalt 8500 dkk mdt. de seneste år.

Jeg synes nuværende overskrift er fin
Du kan måske godt finde lån der er mere sikrede mod opsigelse fra skat men de vil være dyrere og jeg tror hvis du overholder aftalen, så holder den også - forudsat den er lavet efter alle regler og ikke løber over mange år
Ellers ser jeg ikke lette løsninger, for de vil være dyrere
det er da VILDT flot hvis I klarer 8.500 til skat per måned vil jeg så lige sige-  det må være tungt for mange - men godt gået - Har du talt med skat om evt risiko for at de kræver alle penge NU - så længde I klarer den aftale i har - måske kan de berolige lidt. Jeg ved godt de KAN afbryde aftaler  meeeen?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen John,

Igen mange tak for konkret og relevant svar -og jeg lader dine positive ord gå videre, de er tiltrængte :-)

Hvor meget dyrere taler vi?

Og ved du hvilke udbydere af den sags lån er "til at stole på"? 

Grunden er som sagt at det at skylde SKAT fremfor enhver anden, er gået hen og blevet en stor psykisk belastning ( dette pga. oplevelser med en skattemedarbejder der tog sit job seriøst til en grænse der kan betegnes som uprofessionel.).

Derfor har vi simpelthen vurderet at for at han fortsat kan arbejde gælden af med god energi må der findes en lånemulighed... og jeg helmer ikke før jeg finder den.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)