Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varekøb hos private

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 14
Fra  Toys'N'Loot Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Som nyligt opstartet virksomhed, hvor jeg handler med brugte varer, primært indkøbt hos private, så er jeg en smule forvirret over hvor specifikt jeg skal dokumentere eventuelle indkøb.

Jeg er med på at jeg skal dokumentere købspris og hvem det er købt af. Jeg har so far udelukkende brugt mobilepay som betalingsform, og jeg havde egentlig forventet at en købshistorik derfra var så ganske rigeligt med tanke på at den viser dato, beløb og navn/nummer på modtager - er det ikke nok?

Mange af mine køb er bogstaveligt talt småpenge (5, 10, 20 kr af gangen), så kravet om navn og adresse osv på en dags dato blanket lyder fuldstændig tosset på mig. Det er der jo ingen der gør i virkeligheden på et loppemarked når man handler for en 20er. Jeg kunne forstå det når man snakker beløb af en vis størrelsesorden, men jeg får jo aldrig nogensinde fru hansen til at opgive navn og adresse osv fordi jeg køber en pokemon til en 5er af hende.

Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 14
Fra  Toys'N'Loot Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i øvrigt lige et tillægsspørgsmål.

Når/hvis jeg køber brugte varer online (fx Facebook eller DBA etc), så kan jeg jo af gode grunde ikke få sælger til at underskrive noget, i og med det bare sendes til mig. Jeg har googlet løs, men har ikke kunnet finde ud af hvad jeg rent praktisk skal gøre i sådan en situation?

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 14
Fra  Toys'N'Loot Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der er jo til grin. Jeg har ikke nogen fysisk butik, men en webshop, så hvis jeg skal have sådan en bevilling for at drive min virksomhed kan jeg jo slet ikke gøre noget som helst. Det er jo en joke af dimensioner.

Jeg forstår i øvrigt ikke hvad dette mener: "handel med eller køb af brugte genstande, der ikke sker som et sædvanligt led i en handelsvirksomhed med nye genstande" ? Jeg kan åbenbart ikke læse jura-dansk..

Betyder det fx at hvis jeg sælger både brugt og nyt er det intet problem, eller hvordan fa'en skal jeg forstå den sætning?

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du f.eks. har en computerbutik hvor du sælger nye produkter, skal du ikke have en godkendelse til også at handle med brugt computerudstyr.

Men hvis din hovedaktivitet er at handle med brugt, skal du registreres og godkendes.

Du kan takke alle dem der snyder i skat og sælger stjålne ting, da det er dem som er årsagen til love som denne.

Tilmeldt 3. Mar 18
Indlæg ialt: 14
Fra  Toys'N'Loot Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Så det vil sige hvis jeg har en webshop hvor jeg primært sælger nye produkter (i mit tilfælde nørd-merchandise), så er det okay også at have nogle brugte produkter i samme genre uden at jeg er omfattet af alt det der? Jeg ved ikke endnu præcis hvordan størrelsesforholdet bliver, men skal det være "primært" nye varer eller hvordan og hvorledes? Jeg kan ikke rigtig finde noget lov om det..

Men det ændrer egentlig ikke på mit oprindelige spørgsmål. Jeg er med på at på et marked skal man lave dags dato, men det kan jeg jo ikke når jeg køber en stak brugte actionfigurer eller lignende online og det bliver sendt til mig. Hvad gør jeg i sådan en situation?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

RuneHansen:
Jeg er med på at på et marked skal man lave dags dato, men det kan jeg jo ikke når jeg køber en stak brugte actionfigurer eller lignende online og det bliver sendt til mig. Hvad gør jeg i sådan en situation?
 
Gemmer korrespondance-  skærmklip af annoncen sammen med bankoverførsel osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)