Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pensionsopsparing for selvstændige.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 15
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg skal have gang i en pensionsopsparing. Er der nogle i vil anbefale?

Pension for selvstændige ser jo fin ud mht forsikringer. Men jeg synes ikke at Danica har fået så gode anmeldelser.

Gode råd og erfaring søges, tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Maj :

Hej Amino.

Jeg skal have gang i en pensionsopsparing. Er der nogle i vil anbefale?

Pension for selvstændige ser jo fin ud mht forsikringer. Men jeg synes ikke at Danica har fået så gode anmeldelser.

Gode råd og erfaring søges, tak.

personlig faktisk glad for Danica - haft dem fra gammel firma tid og lader en del stå - men du går helt ret, i at se på evt forsikringstilknytning - ofte kan f.eks en gruppeliv være super at have med. Her kan evt ASE/DANA og andre a kasser også være med prismæssigt ofte - i pension/gruppeliv mm
Alternativer er egen opsparing i pensionsordninger uden gebyrer - læs om pension for selvstændige http://finansiel.blogspot.dk/2017/12/selvstndiges-pension.html  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 112
Fra  Diverso Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Se nu bort fra anmeldelserne. De er ikke blevet så store og stærke tilfældigt. Jeg ved hvad jeg snakker om, insider information :) Har ligeledes samarbejdet med PFS, de er meget fair i deres arbejde, og formidler de bedste pakker gennem Danica.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør overveje at lave en seperat aftale, som kun dækker forsikringerne. Selve pensionsopsparingen kan du med fordel selv investere. Hvis du ikke aner noget omkring at investere, så rådfør dig med en investeringskonsulent om at sætte pengene i indeksfonde. 

Måden hvorpå mange pensionsselskaber investerer dine penge er ikke altid optimal og til tider tager de selv en del af kagen ved løbende omkostninger.

Som selvstændig kan du også overveje at lade dem stå i dit selskab samt investere dem den vej igennem. 

Tilmeldt 29. Jan 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nikokj,

Gammelt indlæg, ved det, men synes din kommentar var ret interessant. Sidder nemlig i samme situation, med en enkeltmandsvirksomhed og er ved at tegne igennem PFS/Danica, hvor min pension i forvejen står.
For at forstå dig korrekt - tænker du så kun at lave en forsikringsaftale med Danica, og så f.eks. oprette en pensionsopsparring hos f.eks. Nordnet, hvor jeg investerer virksomhedens penge? Er det muligt med en enkeltmandsvirksomhed?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

enkeltmands har jo ikke løn og dermed vel heller ikke indbetaling af pension via virksomheden. Det er en personlig hævning i mellemregning i alle fald - og ikke en udgift men du kan jo bare investere selv i en ratepension med fradrag (helt samme fordel som gennem et selskab) eller anden pensionsordning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)