Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU, VSO og Kapitalafkastordningen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer

Jeg er nysgerrig og kan ikke finde noget konkret på diverse fora, så nu sprøger jeg her (velvidende, at John Hannover med god sansynlighed snarligt kommer til undsætning Skype-Wink

For alt jeg kan forstå, så vil overskud i personligt ejet virksomhed, der hører under VSO ikke tælle som indtægt i SU, da det jo er adskilt fra privatøkonomi.

Men gælder det samme for penge i kapitalafkastordningen?

Grunden til det er, at jeg jo kan forstå, at VSO kræver et noget indgående kendskab. Godt nok er der fuldstændig styr på bogholderiet, men derfor forstår jeg det som om det kræver mere.

Så!

Som person på SU - vil jeg så helst på VSO, eller kan jeg få det samme på kapitalafkastordningen? (velvidende, at sidstnævnte kun kan gælde for op til 25% af virksomhedens overskud)

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

I VSO kan du "gemme" dit overskud og tage det ud senere.
Derfor kan du undgå at blive beskattet i år, hvor du f.eks er på SU.
(Der er vist også en regel om opsparing i Kapitalafkastordningen som du selv nævner det, men den bliver brugt sjældent IMO)

Er rimelig sikker på at du kan tjene ret meget om året før din SU bliver påvirket, måske 100.000 kr. hvis ikke mere.

VSO kræver alt andet lige en der har styr på det, og er lidt sværere end bare kapitalafkastordningen.

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Frederik

Helt klart - for alle andre er det lidt svært at komme op på de 100.000, men jeg har reduceret beløb, så for mig er den på 36.000, hvilket er noget nemmere at ramme - derfor tankerne ;)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)