Hej. vi har vi et par uger siden skiftet fra en webshop løsning hos ecwid.com. da det var for låst et system og der var nogle funktioner som vi savnede.
Derfor skiftede vi til abantecart, som vi er glade for. men der har desværre været et betydeligt fald i salget.
måske der er nogle venlige sjæle som kan give nogle hints til hvorfor det skulle stå sådan til.
Det ser ud til at i har glemt at lave 301 redirects fra gamle til nye url'er. Besøgende der benytter et gammel link bliver derfor mødt af en 404 fejlside.
Eks: https://strygestof.dk/faerdige-strygemaerker burde sende den besøgende videre til https://strygestof.dk/strygemaerker .
301 redirects er yderst vigtig i forbindelse med SEO og bør laves hver gang du ændrer eller sletter en url, da du ellers mister værdien af indgående links.
Du kan se hvilke url'er google har indekseret ved at søge på: site:strygestof.dk eller f.eks.: site:strygestof.dk strygemærker
Du kan også finde sider der ender i en 404 fejl via google search console.
PayPal betaling vil også sække din konvertering væsenligt i forhold til en "rigtigt" betalingsløsning. Tag et kig på Stripe.com ,som let kan bruges sammen med Abantecart.
Du bør også undersøge mulighederne for one page checkout, da det vil øge konverteringen en smule.
Ang. Stripe. så ser det jo lækkert ud at det er integreret direkte i shoppen.
men hvad med sikkerhed ? siden kører https. og jeg kan læse hos stripe at data bliver sendt direkte til dem uden om ens server/side med en sikker forbindelse.
Betalinger med PayPal er ikke direkte beskrevet i vejledningen. Hos FDIH har vi dog fået en del spørgsmål om PayPal og gebyrer. Vores svar er, at forretningerne ikke må opkræve betalingsgebyr, da PayPal i sit aftalegrundlag med forretningerne udtrykkeligt fastslår, at der ikke må pålægges kunden gebyrer.