Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stof licens

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

jeg er nystartet stof internet butik, jeg er blevet opmærksom på at noget stof er der licens på, jeg har handlet med et Textil firma i Holland som jeg har købt noget Pinocchio stof af, så er jeg blevet spurgt om jeg har licens til at sælge det. Så er mit spørgsmål?

skal jeg have licens for at sælge det videre

Hvirdan får jeg evt sådan en

har læst noget om at jeg ikke må sy tøj af stoffet til videre salg men jeg godt må til eget forbrug.

hpber jeg har forklaret det godt nok.

hilsen Stofsalg.

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt kan du frit videresælge alle varer som du kan købe inden for EU.

Du bør dog i denne sammenhæng sikre dig at der ikke er tale om kopivarer, som krænker et beskyttet varemærke eller design. Det kan du gøre ved at sikre dig at din leverandør (importøren(EU) / producenten) har en licens fra rettighedsindehaveren til videresalg af produktet inden for EU.

Det er en god ide at få bekræftet en sådan licens hos rettighedsindehaveren, da der ofte bliver leveret forfalsket dokumentation sammen med kopivarer.

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen
Tak for svaret.
Vil dig lige spørge om det er ok at sælge en kopi være.
Vil svaret fra produktventen være ok som dokumentation for at kunne sælge hvis de har licens

Hilsen stofsalg Eva

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt svar er at kopivarer naturligvis er forbudte og nej - licens haver kan ikke give tilladelse til at lave kopier - det kan KUN rettighedshaveren = den der ejer rettigheden til et mønster, alt fra designeren til evt det firma der overordnet ejer retten (kunne ex være Disney) og jeg har endnu ALDRIG set en rettighedshaver give OK til at fremstille en kopi

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen
Tak for svar det var brugbart
Og tak for hjælpen

Hilsen Eva stofsalg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)