Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Norsk ordre

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at fakturere min første ordre til Norge og har i den forbindelse lidt spørgsmål i nok kan hjælpe med.

Jeg er med på at momsen fratrækkes produktet og nok lige så mit gebyr til emballage (i dette tilfælde en kuvert). Men hvad med portoen? (postnord brev)

Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Forvirringen er nu større, for skal man være export registreret for at trække momsen fra? der er tale om B2C handel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved ikke hvad du mener med at momsen fratrækkes - Den lægges ikke på ganske enkelt - og er modtager så privat person i Norge så skal denne modtager betale norsk moms ved ankomsten og her er reglen den at Posten lægger ud og betaler kunden så ikke momsen  norge - så hænger du som sælger på den 
Du tager den pris du vil og kan til kunden og det er vel naturligt mindst at tage det som post koster dig

Du skal være eksportregistreret men det har ikke med momsen at gøre som sådan overhovedet http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/eksport.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja selvfølgelig trækkes momsen ikke "fra". Det stammer af at priserne i min webshop er incl. moms. 

Jeg er lidt forvirret over din side. I starten står der at man skal være eksportregistreret over 7.500,- og senere står der under.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

det forstår jeg- det var da en typo- den er rettet så der står samme begge steder - OVER

Det koster ikke noget at blive eksportregstreret så det kan være en let start uanset værdi lige denne gang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er super! 

Dog syntes jeg ikke det fremgår helt klart, hvad man stiller op med portoen. 

Når nu jeg skal købe den, så er den som udgangspunkt med moms, som jeg selvfølgelig får refunderet. 

Men skal den Norske kunde opkræves momsen på portoen, eller skal jeg modregne momsen på den købte porto. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Danish Smart Solutions:

Det er super! 

Dog syntes jeg ikke det fremgår helt klart, hvad man stiller op med portoen. 

Når nu jeg skal købe den, så er den som udgangspunkt med moms, som jeg selvfølgelig får refunderet. 

Men skal den Norske kunde opkræves momsen på portoen, eller skal jeg modregne momsen på den købte porto. 



Det er den norske kunde helt uvedkommende hvad du har købt med eller uden moms - Det er korrekt du køber porto med moms - eller varer med moms - det har ikke spor med dit salg til kunden at gøre. 

Hvis du IKKE vil tjene på momsen - ja så fakturerer du momsens pris - uden moms da det jo ikke er en omkostning for dig - videre, men du må jo også sælge uden porto eller tage det dobbelt af hvad du køber til - ganske som med varen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke moms på porto i Danmark 😉

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Poursorkhi :

Der er ikke moms på porto i Danmark 😉

jo skam - quickbreves porte er med moms _ De kaldes så frankeringsmærker men det er en anden sag _ så der kan godt være moms på porto ved indkøb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

De portoer jeg har siddet med har ikk moms. Dof har fragten moms, til tider, på

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)