Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekstforfatning og korrekturlæsning - hvad gør udslaget?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Fra  Elitetekst IVS Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

De af jer, der har hyret tekstforfattere og korrekturlæsere, hvad fanger blikket, og hvad gør udslaget?

Min partner og jeg er ved at grave os en niche i marketingsbranchen.

Der er en del konkurrence på området, og vores strategi har været at reklamere med, at vi "øger konverteringsraten" og "booster SEO" (jf. www.elitetekst.com).

Men hvad er udslagsgivende for jer, der søger hjælp til tekstforfatning og korrekturlæsning?

Er det fokus på personlige kompetencer?
Er det en bestemt type hjemmeside?
Er det, at vi demonstrerer forståelse for jeres mål indenfor marketing?
Eller er det måske noget helt fjerde?

Mvh. Casper Vinum
EliteTekst IVS

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tekster er en vital del af en hjemmeside, så jeg kigger på leverandørens egen hjemmeside og på hvad referencerne har fået leveret.

En hjemmeside hvor overskrifter sejler, ikke er responsive, uden referencer, uden virksomhedens adresse, emailadressen er gmail og med reklamer for 3. part (vix) er så langt fra det, jeg gerne selv vil ende op med, at jeg surfer videre.Smile

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper

Vi er konkolleger, så hvis du vil smide mine råd ud til højre, så gør du bare det.

Men hvis I vil skrive professionelle tekster for andre, så må I igang med at uddanne jer.

Jeg formoder jeres hjemmeside er under opbygning - men I starter igen og igen op med " Elitetekst tilbyder". Prøv at tage udgangspunkt i jeres kunder og ikke i jer selv. Og husk også at gøre det, når I skriver tekster for andre :)

Rigtig meget held og lykke med projektet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Fra  Ordkild Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I min verden er der stor forskel på de forskellige slags tekstforfatning, der er på markedet. Til SEO-tekst gemt i bunden af siden er det oftest prisen per ord, der er udslagsgivende. Men hvis folk skal have forfattet produkttekst, der reelt bliver læst, så handler det om grammatik, tegnsætning og flot sprog. 

Når vi snakker blogindlæg, så handler det mere om historier, vinkler og kontekst. Her behøver dine skrivetekniske evner ikke at være perfekte, hvis teksten giver noget brugbart til læseren.

Så det er svært at svare helt konkret på dit spørgsmål, da tekstforfatning - og korrektur for den sags skyld - er virkelig bredt. Hvis jeg var jer, så ville jeg køre i én bestemt retning og holde på den. Den retning burde jo findes i lyset af jeres egne kompetencer.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Jeg vil som udgangspunkt, som tidligere nævnt få 100% styr på jeres base, dvs. hjemmeside…

 

jeg har lige nogle småting jeg vil nævne..

Logoet er ikke godt nok...det bør være mere unikt, når i nu er det…især vigtigt i en niche en branche som den i vil ind på..

 

Overskriften er ikke responsiv

 

Den hvide tekst på de tre bannere svært, at læse

 

Den er centreret , som heller ikke øger læsevenligheden..

 

Footer ser ser mangelfuld ud, jeg savner noget info…

 

Tekst i Header er ikke på linje og varierer naturligt i størrelse og font…

 

Hvis vil ind på det her marked, bliver i nødt til at være væsentligt mere selvkritiske, kigge på andre og bruge rigtig meget tid på at forstå produktet og starte med at optimere, og booste jeres egen side…

 

Ellers skal i måske kalde det tekstforfatning og ikke konvertering og boost...

 

Det er måske hårde ord, men se det som et kærligt skub…



God arbejdslyst!!

René

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:
Men hvis I vil skrive professionelle tekster for andre, så må I igang med at uddanne jer.

StarStarStarStarStar

Det er MEGET store spørgsmål, du stiller. 
De fleste svar finder du ved at gennemtrawle min ekspertblog her på Aminohttps://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/default.aspx

Lige som Majbritt er jeg jo også etableret på det marked, som I gerne vil ind på. Min erfaring er, at du skal gøre kunden mere end tilfreds hver eneste gang. Desuden er du ofte oppe mod kunder, som ikke selv har kompetencer til at vurderer det, du leverer, og som derfor får det vurderer uprofessionelt af andre, som heller ikke har kompetencerne. Derfor er det vigtigt at opfordre kunderne til at måle, om jeres tekster giver målbare resultater.

Hvis kompetente læsere skulle komme forbi jeres hjemmeside, vil det være klogt af jer at lade dem møde en korrekturlæst version.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)