Jeg ved godt at man ikke kan svare 100% på spørgsmålet, da der er flere meninger. Og der er ikke noget der er rigtigt eller forkert, men hvor ofte vil i mene en B2C online butik kan tillade sig at sende nyhedsbreve ud? Nogle siger 1 gang om måneden, andre siger en gang om ugen.
Og hvordan finder man den rigtige dag og tidspunkt at sende sine nyhedsbreve ud. Og igen er det selvfølgelig individuelt, men kan man evt. bruge nogle google analytics tal til at se dette? :-)
Kan du levere indhold der vil interessere og engagerer dine modtagere? Som de vil læse med glæde? For så kan du næsten sende så ofte du vil. Hvis du taler om standard masse tilbudsmail med gode tilbud, nye produkter m.m Så ikke særligt ofte. Folk gider ikke i længden læse standadmails med dårligt indhold. Disciplinen er svær, men kan virkelig sparke røv hvis du mestrer den.
Du er nødt til at have en proff nyhedsbrevprogram til der kan give dig den statistik du ønsker.
Hvor ofte er det realistisk at folk vil handle i jeres butik? Er kunderne i stil med Zalando "junkies" så stik dem en mail en eller 2 gange i måneden + når der kommer børnecheck. Hvis de typisk kan forventes at handle en gang om året så pas på med ikke at irritere dem med konstant spam.
Tak for svaret :-) Vi sælger produkter til indretning i boligen og erhverv så tøjstativer, lamper og pærer osv. Vi har ikke så mange kunder der køber igen, da der er ikke er særlig mange der har brug for 2 tøjstativer :-)
Nogen vil kunne klare et om ugen, hvor andre vil synes at et om måneden er RIGELIGT. Angående tidspunkt og dag afhænger det af din målgruppes adfærdsmønstre.
Hvornår er de i humør til at lade sige inspirere og friste? Hvor lang tid skal de bruge på at beslutte sig til at købe et af dine produkter? Skal de sove på det et par gange eller er det bare frem med kortet?
Statistik fra din shop og Google Analytics vil sikkert kunne give dig svar.